ungmor09 Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 jenta mi på 5 dager sover på dagen å er våken om natten =/ masse luft har hun i magen også. jeg må skifte på henne opp til 5 ganger om natten. jeg ammer henne med bryst-sjold og lurer på om det kan være grunn til mye luft? men hvordan skal jeg klare snu døgne hennes ??
Leonella777 Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Åja det sa du ja Du må nok bare vente til hun snur av seg selv. Før babyen er 3 mnd, er det nesten umulig å påvirke døgnrytmen dems. Min er nå 8 uker, og ingen dager er like! Sånn er det bare... Men bare vent, plutselig har hun snudd døgnet Ikke bekymre deg, i begynnelsen eer det helt normalt at man må følge babyen i hva den vil. Du sier du må skifte 5 ganger i løpet av natten, er det avføring i bleia hver gang? For det er ikek nødvendig å skifte den så ofte om det ikke er avføring. Men uansett, også dette vil regulere seg etter hvert. Vær nøye med å rape babyen etter hver pupp, og gjerne midt i ogs om det er nødvendig. Jeg pleier å legge han over skuldra og stryke lett oppover ryggen, eller klapper forsiktig nederst på ryggen. Da raper han LYKKE TIL!!!
ungmor09 Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2009 ja, bæsj og tiss.. lurer bare på om hun plages med magen =/ ja, jeg får ta tiden til hjelp takk for svar
Itsrejk Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 Da småtten min var fem dager gammel skiftet vi enormt mange bæsjebleier i løpet av dagen (han sov heldigvis en del timer sammenhengende om natta da - bortskjemt der...). Nå er han elleve dager, og vi skifter mye færre bæsjebleier, selv om det fortsatt blir en del. Så det der kan bedre seg fort! Når det gjelder natta er det vel bare å ta tida til hjelp...
Isabella12 Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 Babyer får desverre ikke døgnrytme og jevnt spisemønster på fem dager. Sett av de første 2-3 månedene til å amme og gi masse trygghet. Døgnet snur av seg selv og etter 3 måneder legger de fleste seg ganske tidlig. Jeg fikk mange "gode" råd om å skape rutiner, ta på pysj osv. Stresset mye med det uten resultat, helt til han snudde døgnet av seg selv. Tror derfor at nyfødte som blir søvninge om kvelden gjør det av seg selv, ikke driftige foreldre som rutiner rundt å "skape natt med rullegardiner og bade og ta på pysj".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå