Gå til innhold

har noen hatt ks på nye A-hus og vil fortelle meg litt rundt det?

Anbefalte innlegg

Jeg er 18 uker på vei og skal på ul neste uke.der skal det tas opp ks pga store ryggproblemer og at jeg ikke kan gå gjennom en vanlig fødsel pga dette.

Jeg ska føde på nye ahus,men hvordan gikk dere frem og har dere født med ks på nye ahus?har ikke hørt så mye om hvordan det hele skjer når man først får det innvilget..kan man ha med f.eks mor i tilegg til barnefar inne på opperasjonsalen osv..

spennende å høre hvordan dere har opplevd det

Fortsetter under...

Nå har ikke jeg hatt ks på nye ahus, kun gamle. Og for min del var det ikke aktuelt å ha med noen andre enn barnefar, sånn bortsett fra at det var ikke tid til annet heller siden det ble hastesnitt. Men jeg vil tro at du får kun ta med én person, det er tross alt en operasjonssal... Og sykehuset har ganske mange personer selv som skal være til stede for din og barnets sikkerhet.

er så hyggelig å se deg med spire baas :)) fikk ikke svart på pmen din, tror du har full innboks..

ikke har jeg tatt ks på ahus heller hehe.. men har tatt et hastesnitt og skal nå ha planlagt snitt, og begge gangene har jeg fått beskjed om at jeg bare kan ha med en inn..

håper alt er bra med deg :)))) masse lykke til videre i svangerskapet!!!

stoor klem

Jeg har hatt planlagt keisersnitt på gamle Ahus pga seteleie og trangt bekken, denne gangen ble det hastekeisersnitt i full narkose på Nye Ahus. Veldig fornøyd begge gangene, selv om jeg helst ville født den vanlige veien, og føler meg godt ivaretatt. Vil tro at du bare får ha med inn èn person på operasjonssalen siden de vil ha minimalt med mennesker der, og det er mange med de som MÅ være der. Det er både anestesisykepleier, anestesilege, ass.kirurg, overlege kirurg, barnelege, jordmor, barnepleier, to-tre operasjonssykepleiere, evt. studenter. Når det nærmer seg får du dato for keisersnitt, du får det sikkert i god tid om det blir planlagt langt fram i tid. Du blir innkalt til en forberedelsessamtale dagen før keisersnittet. Du får blodfortynnende medisin, tar blodprøver og et klyster du skal ta hjemme kvelden før, også må du faste fra midnatt. Samme dag får du veneflon, urinkateter og div forberedelser før operasjon, de har også slik CTG registrering på magen for å se på babyens fosterlyd. Lykke til:)

• 4 måneder senere...

Jeg planlegger også å ta ks på Ahus, og er litt nysgjerrig på rutinene der. Er det familierom, enerom eller pasienthotell?

Hva koster det for pappaen å bo der? Blir en lagt inn kvelden før - eller samme dag? Hvor mange dager før termin bruker Ahus å utføre keisersnittene etc.

Noen som vet noe?

Håper på svar... :)

jeg er satt opp til planlagt snitt 13 dager før termin på ahus.har litt info, men vet ikke hvordan det er med far, og rom/overnatting, men regner med at han reiser hjem til storesøster uansett;-)

man er inne til samtale,undersøkelse og blodprøver dagen før ks..og får samtale ang bedøvelse Spinal/narkose..og sprøyte med blodfortynnende..

du får med klyx hjem og må faste fra kl 22..

på operasjonsdagen skal jeg møte kl 8, og jm skal vurdere barnets leie og fosterlyd.jeg får innlagt veneflon og kateter, og sprøyte med syrenøytraliserende..

deretter er det inn på operasjon;-))

utskrivelse skjer vanligvis etter 3-5 dager!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...