Gå til innhold

Cordelia contra Cornelia?

Anbefalte innlegg

Mannen så navnet Cornelia Maria i avisen her om dagen, og likte det. Jeg har lenge likt Cordelia da, og synes det er penest. Nel-delen i Cornelia minner meg om mel og nelliker nemlig... Men jeg kan overtales ;-) Hva liker dere best/minst, og hvorfor? For øvrig ingen vits å foreslå navnet skrevet med K, jeg liker ikke bokstaven... Kald, hard og spiss...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139500042-cordelia-contra-cornelia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Siklerotte

Jeg kjenner faktisk en Cornelia Maria - og har alltid likt navnet hennes :)

Jeg liker absolutt ikke Cordelia - det synes jeg er forferdelig. Blir så; "Spinal cord, Umbilical cord - og cord i seg selv. Vet at de fleste navn har starten av diverse ord - men Cordelia synes jeg virkelig ikke fungerer.

Cornelia derimot er et veldig fint navn, synes jeg. Ikke et navn jeg ville valgt selv, men et vakkert navn. Samtidig som det er internasjonalt... Jeg liker det derimot best med K - selv om du mener det er hardt;)

Helt enig med deg angående skrivemåten, Cornelia/Cordelia ser langt mykere ut enn Kornelia/Kordelia, selv om jeg forstår at folk velger å skrive med K i Norge, da vi tross alt har en bokstav for C.

Jeg har alltid synes Cordelia er så vakkert. Synes det stiller litt i en egen klasse, ser for meg en sofistikert, vakker, elegant og intelligent dame. Cornelia liker jeg i grunn ikke, Corn minner meg bare om "korn" og "corn" (mais på amerikansk), så jeg er ikke så glad i Corn/Korn starten.

Har hørt folk mene at Cordelia høres ut som man sier Cornelia med tett, litt enig, men Cordelia er absolutt vakrest og med mest klasse over seg, mener jeg. Det kommer fra latin "cor" som betyr hjerte, dessuten er Cordelia en anerkjent Shakespeare figur.

Cornelia er finere enn Cordelia syns jeg. Cordelia blir litt konfektnavn. Cornelia er ikke så verst, men hadde nok ikke havnet på min jenteliste. Cornelia minner meg fortsatt om den ekle brann-sms'en, men hadde ikke stoppet meg fra å bruke det hvis jeg likte det godt.

Annonse

Vannmann31!Er du gravid! Gratulerer!!At du fortsatt er aktiv her var morro å se!!!

Husker deg godt fra jeg var her inne "hele"tiden selv....og du fikk så mye pes..husker ikke helt hva det var..noe med noen katter???

Samma...Og...Cordelia,om jeg måtte ha valgt!

Cornelia høres for meg "corny" ut, og det trekker heller ikke opp at det er et navn bygd opp av et guttenavn. Navnet betyr horn.

Cordelia er et jentenavn med fin betydning; hjertegod (latin) eller "sjøens datter" (keltisk). Det er svært få som heter Cordelia i Norge.

Verken det ene eller det andre er på min favorittliste, men liker best Cordelia!

Annonse

Er ikke så glad i noen av dem, men synes Cornelia er hakket bedre. Cordelia høres ut som om man prøver å si Cornelia men er tett i nesa ;) Dessuten kommer vel alle til å tro at ungen heter Cornelia, og det blir masse - "nei, jeg heter CorDEEEEELIA"! Så ville i såfall gått for Cornelia, selv om jeg synes det er gyselig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...