LilleVackreAnna Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Jeg kunne tenke meg å begynne å jobbe litt igjen, og pappan har lyst til å ta ut mer permisjon enn fedrekvota. Kan vi dele slik at jeg f.eks. jobber 2 dager i uka og han 3, eller MÅ en av oss være i full jobb? Har ikke satt oss godt nok inn i reglene vi, bare søkte om 44 ukers foreldrepermisjon, og tenkte vi kunne endre på fordelinga etter hvert.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Så lenge begges arbeidsgivere går med på det, kan dere det. Det må klareres med dem først.
2SmåTroll Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Dette er ikke bare noe NAV bestemmer. Dette må også passe for arbeidsgiver. Kan jo hende de har ansatt en vikar i din stilling? Dere har vel søkt om permisjonen og arbeidsgiver har vel fått beskjed? Men er vel bedre og høre med NAV enn her inne kanskje?
LilleVackreAnna Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2009 Formulerte spørsmålet litt dårlig skjønner jeg! Jeg lurte på om en slik deling er greit i forhold til NAV sine regler. Skjønner så klart at det må avtales med arbeidsgiverne våre, men det er ikke noe problem. Jeg lurte bare på om NAV godtok det! Men kan ringe dit i morra og spørre. Tenkte bare noen her inne hadde gjort noe lignende og visste.
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Jeg og sambo har begge hatt 50% permisjon fra september og ut året i fjor. Jeg jobbet da annenhver uke 2 dager og annenhver uke 3 dager, og sambo jobbet de dagene jeg var hjemme. Så ja, det går fint an.
ble mamma 1.juli 08 Skrevet 22. januar 2009 #6 Skrevet 22. januar 2009 det går an ja! nå jobber jeg mandag og tirsdag, og samboer jobber ons, tors og fre!
LilleVackreAnna Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 22. januar 2009 Supert, takk skal dere ha!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå