SeraMath Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 jenta mi liker veldig godt å se på TV. er kun 2 måneder, men kan sitte lenge i vippestolen foran skjermen. kan dette være skadelig eller gjøre henne mer passiv? prøver å gi henne mye kos, prate og synge i løpet av dagen, men kjenner at det er en deilig "barnevakt" når mor skal gjøre andre ting i huset....
plastblomst♀♂♂ Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Jeg vet ikke jeg, men min på snart 6 måneder ser ofte på litt barnetv sammen med storesøster. Han sitter ikke lenge i vippestolen da, maks 20 minutter. Da er han lei og vil opp.
Hermione_77 Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Her i huset stå TV'n altfor mye på. Gutten min på 5 måneder ser TV'n når han ligger under babygym'en og jeg har lagt merke til at han ofte bare blir liggende helt i ro å se på skjermen. Så jeg frykter at de blir mer passive ja, og har nå blitt flinkere til å slå av TV'n. Men jeg håper da virkelig at det ikke er skadelig om man bruker TV'n som "barnevakt" i ny og ne for å få gjort litt i huset så lenge man ikke lar babyen sitte foran TV'n i timesvis.
M+J Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 her er gutten 10mnder å ser ALDRI på tv, han bryr seg ikke om den, liker å klarte opp å holde seg i den der e det. Men om hn begynne rå se på tvn slår jeg den av, er ikke bra for unger å se tv. er mye annet de kan gjøre! kommer ikke til å bruke tvn som barnevakt, d er noe av det verste jeg hører, men det er min mening. men dette er min første, og har ikke flere unger, kanskje det blir annerledes med flere ikke vet jeg
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Gutten vår er 6 mnd og han er sykt opptatt av TV´n. Har alltid vært det. Men fra å være paralysert så har han blitt litt mindre interessert. Vi så på hele postman Pat i går. DET elsket han. Setter ham ikke alene foran TV. Han blir tidsnok TV-slave. Men skjønner at det kan bli fin barnevakt ja ;-)
*En rosa og en blå* Skrevet 22. januar 2009 #6 Skrevet 22. januar 2009 Har ikke lyst at barnet mitt skal bli avhengig av å bli underholdt og stimulert, så hun får ikke se mye tv. Det blir dersom vi går forbi tv'en når vi holder ho i hendene. Jeg har aldri latt henne se på tv, men hun leker seg fint alene, og kan holde på en halvtime-time alene på gulvet eller i lekegrinden sin. Barn under 2 (eller 3, husker ikke helt) bør ikke se så mye på tv fordi de kan bli overstimulert, og så blir de forvirret. De skjønner ikke at tv ikke er "ordentlig" og blir derfor forvirret når de ikke får kontakt med menneskene eller figurene på tv'en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå