med nr 3 i magen Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 jeg gruer meg sån innmarri egentlig...syns ukene flyr avgårde...wææ
Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Ja jeg gruer meg mer nå enn forrige gang faktisk, for nå vet jeg jo hva det dreier seg om og det er jo ikke noe moro! Trøster meg med at jeg fødte uten smertestillende sist så i verste fall har jeg jo mulighet til å få epidural denne gangen. Gruer du deg så mye at du tenker på det veldig ofte synes jeg du skal ta det opp med jordmoren din, det er viktig å få bearbeidet sånne tanker.
Grevlingmamma Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Er en uke over termin med nr 2 og gruer meg som et helvete. Hadde en tøff og dramatisk fødsel med nr 1. Men - det er ingenting annet å gjøre enn å prøve å mote seg opp som best en kan og prøve å tenke positivt. Prøver å være glad for alt som er bra (har født før, går sikkert lettere m nr 2, skal føde på et bra sykehus osv osv) og dessuten peppe meg selv opp som om jeg er en soldat som skal ut i krigen... BRING IT ON! Kom med riene, jeg skal faen meg klare det! Og etterpå skal jeg aldri mer føde barn! Hah! )
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 Jeg gruer meg så sinnsykt mye! Det blir et og et halvt år mellom min førstefødte og denne. Og jeg hadde en forferdelig smertefull fødsel (varte heldigvis bare 2 1/2 time) og jeg trudde ikke jeg skulle klare meg gjønnom fødselen. Hadde ingen fødselsangst med første, men nå har jeg det. Skikkelig! Nå vet jeg hva jeg har i vente og vet hvor sykt vondt det gjør. Huff!!
3xMamma :) Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 Jeg gruer meg til nr 3... Men det gjør jo vondt så det er jo helt naturlig å grue seg. En trøst er at det kommer jo noe så utrolig fint ut av det! Og når barnet er ute så er det jo som å skru av en bryter, og smerten er borte
Johan Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Gruer meg noe sinnsykt. Hadde veldig lang fødsel sist, og har hørt det kan bli værre denne gang. Har heldigvis lenge igjen, så jeg har tenkt å få time på føden og få snakket med dem. Det kan visst hjelpe...
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #7 Skrevet 26. januar 2009 Tenker litt mer over ting denne gang enn sist...sist visste jeg jo ikke jo ikke hva jeg gikk til. Venter nr 2 nå og hadde en veldig grei fødsel sist. Revnet en del, men har ikke hatt noen plager eller problemer med det i etterkant så prøver å ikke tenke for mye på akkurat det. Fødsel nr 2 går jo ofte lettere enn nr 1..men spent på hvor stor denne babyen er for UL viste at hun trolig er en del større enn forrige og at hode også er større så det skulle jo bety litt mer vondt.. men så er det bedre plass der nå siden noen har banet vei allerede... Satser på at ting går veldig fint også denne gang.. er jo tross alt for sent å angre 2 uker før termin uansett så vi får heller kose oss og glede oss til vi holder den nydeligste babyen i verden i armene våre.. :-)
cakes Skrevet 27. januar 2009 #8 Skrevet 27. januar 2009 jeg gruet meg ikke til nr 2, fordi den første fødselen var så tøff, så jeg tenkte at klarte jeg meg gjennom den, så klarer jeg det jammen en gang til:) for det kunne jo ikke bli verre liksom.. og fødsel nr 2 gikk som en drøm:) men, av en eller annen grunn så gruer jeg meg til nr 3.. skjønner egentlig ikke helt hvorfor, forrige fødsel gikk jo kjempefint, inne på sykehuset kl 8 om morgenen, sønnen min ble født kl 13.07, og kl 17 var jeg hjemme igjen. så hvorfor jeg gruer meg nå, det skjønner jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #9 Skrevet 30. januar 2009 Gruer meg ikke enda, men har mine tanker da forrige (førstemann) hadde navlestrengen rundt halsen og det derfor ble komplikasjoner. Hadde super lege og jordmor så det gikk supert, men... Det er ganske sikkert annet personell nå og... Man vet aldri.. Var ikke nervøs i det hele tatt sist, var så rolig at.
Gjest Skrevet 31. januar 2009 #10 Skrevet 31. januar 2009 Jeg gruer meg til nr 4, sånn er drt bare, tror jeg har hatt 3 normale fødsler 14 timer 1, 3 timer 2, 15 timer 3, ja jeg gruer meg!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #11 Skrevet 1. februar 2009 Gruer meg noe sinnsykt til fødsel nr 2,hadde en styrtfødsel sist og det var grusomt,er så redd hvordan det blir denne gangen. Er ikke mange dagene igjen til termin heller. Redselen kommer som regel om kveldene når vi har lagt oss,når han sovner kommer den snikende og jeg kan bli kvalm og ligge våken hele natten. Dette skjedde inatt,sovnet ikke før 06.45 og sprang på do hele natten ,var så kvalm....Til slutt hentet jeg datteren min på 3 år inn til meg og la meg i armkroken hennes,da fikk jeg sove;) Go jenta mi! Å nå kommer det snart en go gutt også gitt,bare 17 dager igjen til termin......
Shalom! Skrevet 3. februar 2009 #12 Skrevet 3. februar 2009 Hei,gruer meg nok litt ja, redd det skal gå så fort at jeg ikke rekker å få epidural og den vil jeg ha for den er bare helt fantastisk! Jeg prøvde uten til og begynne med med nr 1, men etter en stund orket jeg ikke det og ble overflyttet fra storken til føden for og få epid. Wao for en forskjell!! Jeg kjente ingenting da, måtte se på skjermen når jeg fikk rier, fødselen tok nok lengre tid, men det var deiligt og ikke ha smerter!
_Silla_ Skrevet 11. februar 2009 #13 Skrevet 11. februar 2009 Jeg gruer meg såpass at jeg har blitt henvist til samtale med JM på sykehuset der jeg skal føde. Jeg fødte i sete sist, det gikk jo bra, men tok lang tid og jeg fikk så voldsomme skjelvinger og hakket sånn tenner at jeg greide ikke å snakke. Hun kom i tillegg en mnd før termin. De sier at sjansen er stor for at denne også kommer før termin pga svak livmorhals, og nå bor jeg på en øy laaangt fra sykehuset og må bli fraktet av ambulansebåt og bil hvis det skulle skje om natta når fergene ikke går, og er redd for at jeg ikke skal komme frem i tide osv... Og vil veldig gjerne rekke å få epidural hvis det blir så vondt som sist. Jaja, ut må den jo uansett... Og dette er uansett mitt siste svangerskap, så gleden blir VELDIG stor når barnet er ute
Småbarnsmor med frysespire Skrevet 12. februar 2009 #14 Skrevet 12. februar 2009 Jepp.. Gruer meg... Vet jo hva som venter nå, selv om fødsler oppleves ulikt. Vondt er det uansett... Det jeg gruer meg til er de fordømte riene!!! Hjelpes. Det var så vondt og intenst, helt grusomt. Også gruer jeg meg litt til dagene etterpå. Brukte lang tid på å komme meg på beina med førstemann pga blodtap og lang fødsel. Men pytt, pytt... Vi takler dette så fint så!!!!! uff... hehe... Lykke til:)
MamaCita81 Skrevet 21. februar 2009 #15 Skrevet 21. februar 2009 Jeg gruer meg litt jeg å lå i 21 timer med nr to, måtte ta henne med keisersnitt, men skulle egentlig fødet normalt, men hode hennes lå for langt bakover. så jeg er spent på denne som kommer i august, men gruer meg som fy siden vi bor i ørje å skal føde i fredrikstad oxo har vi ikke bil heller tenker sånn på hvordan ting vil gå.
koala Skrevet 21. februar 2009 #16 Skrevet 21. februar 2009 Jeg gruet meg veldig til 2.fødsel men ikke så bevisst. Var til kontroll hos legen et par måneder før og hun spurte om jeg gruet meg, da sprutet tårene ut og jeg skjønte at det var noe som plaget meg. VI hadde en god samtale og hun sa bl.a. at ingen fødsler er like og selv hadde hun tre ulike fødsler. Hun skrev på helsekortet mitt at jeg gruet og anbefalte meg å skrive et vedlegg til føden selv også for da ble en ekstra fulgt opp. Neste kontroll var hos jordmor og hun hadde tilgang til fødejournalen min så vi gikk gjennom den første fødselen trinn for trinn. Jordmor sa at det var viktig at mine synspunkter kom fram fordi utifra partigrammet så det ut som en vanlig lett fødsel. Jeg satt en stille nattetime og skrev brevet mens tårene fosset, og det iseg selv er god bearbeiding. Min første kom veldig fort og da er det smerter hele tiden, ingen pauser mellom riene. Lystgassen fikk jeg ikke til og petidin sløvet meg så det føltes som jeg var i en glasskule uten kontroll over noe. Jordmor virket fjern og kald og jeg trodde på et punkt at nå dør jeg - da kom jeg på at min mor hadde sagt at når du tror du skal dø så er du snart ferdig med å føde Så jeg kom til at jeg ikke vile ha denne jordmoren igjen, ville ha mer nærhet og varme og ikke petidin. De tok dette alvorlig på føden og jeg fikk en søt og nær jordmor, fikk velge selv stilling osv. fikk akupunktur og fentanyl som smertelindring når toppene kom. Fikk hjlp til å mestre lystgassen også. Det blle en fantastisk fin opplevelse, smerter ja men jeg var med hele tiden. Var ikke redd og fikk mye skryt fra jordmor. Til slutt når hun kom ut tenkte jeg om og om igjen at "nå føder jeg ungen min!" Det gikk like raskt som førstemann, ca.2timer fra 3-10cm og utdriving men var en bra opplevelse. Så om det var ille førstegang så behøver det ikke blislik nå, lykke til alle sammen. Jeg grugleder meg til tredjemann
kinderegget81 Skrevet 1. mars 2009 #17 Skrevet 1. mars 2009 Ja vet uff tida har gått fortere nå enn med nr 1 Jeg gruer meg mere nå enn med 1 mann for med han visste jeg ikke hva jeg gikk til men det vet jeg nå og med tanke på hva jeg var igjennom medd han så vil jeg ikke igjennom det engang til gitt..brukte 28 timer fra jeg kom inn til han var ute..han ble forløst med akutt keisersnitt etter å ha liggi i vanelig fødsel først og så prøvde de å dra han ut med tang og vakuum men ikke noe gikk.har veldig lite lyst til å gå igjennom det en gang til. lykke til til deg
maria isabell Skrevet 1. mars 2009 #18 Skrevet 1. mars 2009 min fødsel nr 2 varte i 2 timer, der bare 1 time var vond:) drømme fødsel:) nr 1 tok 24 timer og var et mareritt:) de sier at fødsel nr 2 er som oftest den letteste særlig viss en har to tette:)
MamaCita81 Skrevet 2. mars 2009 #19 Skrevet 2. mars 2009 Uff stakkars deg!! høres nesten ut som hun jeg delte rom med på ullevåll når jeg fødte min i juli06
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #20 Skrevet 2. mars 2009 Hei Har dere hørt om livh.no? Der holder de svangerskapskurs- hvor du lærer om Lamaze. Lamazemetoden lærer deg en enkel og utrolig god pusteteknikk... som tar oss kvinner gjennom smertene på en ubeskrivelig måte... Jeg fødte nr 2 med denne teknikken... utrolig opplevelse... :-) På livh lærte jeg og å meditere, og dette hjalp meg veldig. Jeg lærte hvordan slappe av... få energi...og overskudd tilbake Alt jeg lærte på kurset var med på å bygge opp en trygghet i meg.... jeg var på en måte ikke så redd... det var en ubeskrivelig følelse.. Venter på nr3 og gleder meg masse :-)
Nr 2 på vei <3 Skrevet 1. oktober 2010 #21 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg kvier meg litt til nr 2 jeg å ja, sønnen min blir 2år i januar og andremann kommer i april, så de blir jo tette med 2år i mellom.. Håper det vil gjøre det lettere
Prikken ('08) blir storesyster Skrevet 11. oktober 2010 #22 Skrevet 11. oktober 2010 kanskje eg er litt rar, men eg grur meg ikkje til fødselen denne gongen. eg grur meg til etter-riene. synest dei var like ille som opningsriene (når eg fyrst kjende desse)med første, og sidan det heiter seg at etter-riene blir sterkare for kvar fødsel.... grur meg til den biten, men dei også går heldigvis over.. men eg synes også eg hadde ein fin første fødsel, ønskte smertelindring - men var plutseleg kome så langt at det ikkje var tid til noko.. vel, eg har klart det ein gong og skal klare det nok ein gong lykke til til alle oss:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå