Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei til alle! Fet er både godt og litt vondt å lese innleggene. Det eneste som dukker opp i hodet er spørsmålet: Hvorfor og Hvordan? Hva avgjør om dette går bra? Er det lottospill?.Er akkurat ferdig med injeksjon for annen gang med neg. resultat.Begynner å lure litt på om det er noe med Ullevåll.Har dessverre hørt en del kritikk mot dem samtidig som jeg synes at De tar så lite vare på meg under prosessen. De er hyggelige, men ikke mer enn det. Føler at jeg maser og får så lite informasjon. Det hele virker ganske upersonlig. Har fått anbefalt Porsgrunn, men bor på Kongsvinger. Har et forsøk igjen. Kan jeg be om å få utført det der? Jeg har også to fryseegg på Ullevåll, så jeg ønsker å prøve det først.Takk for alle svar og Lykke til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vet ikke noe om Ullevåll, så kan ikke uttale meg om dem.

Det kan nok virke som om dette er et lottospill om det går bra eller ikke. Litt flaks/uklaks er det nok. Men noen er nok mere fruktbare enn andre etter at egget er satt inn, og lykkes derfor oftere. Vet ikke om man har lettere å lykkes på et sykehus foran et annet. Man skulle tro de alle vet hva de gjør. Men det stemmer sikkert at noen er hyggeligere og med medmenneskelig ann andre. Hadde mitt første forsøk på en privatklinikk og nå holder jeg på med mitt andre på offentlig sykehus, og merker STOR forskjell når det gjelder service og medfølelse. Mye bedre privat, og det har nok med tid å gjøre, de har mye bedre tid i det private.

Det er fritt sykehusvalg, så du kan nok søke om å få ta ditt siste forsøk i Porsgrunn, vil jeg tro.

Skrevet

hei=)

vi hører til ved fertilitetsklinikken sør i porsgrunn.

og der er de kjempe snille og otenksomme.+at de tar godt vare på og prater like mye med mannen som med deg.

vi er jo tross alt gjennom denne prosessen sammen og det mener de oxo=)

det er ingen sakfor deg som bor i vinger å søke til porsgrunn..eneste at det er litt langt..men hva har vel det å si...godt å komme seg litt bort på andre trakter oxo da.

selv er vi fra sør-odal(så ikke så langt i fra hverandre gitt)hehe..

det er ca.23mil til porsgrunn herifra tok ca.3-4 timer å kjøre.

var der nå fra søndag til i går.

hadde uttak på mandag og satte inn gullegget i går=)

gleder meg til å teste...HÅPER virkelig at den lille har "grodd"seg fast...hihi..at vi er blandt de heldige som klarer det på første forsøk.

lykke til

klem

Skrevet

Vi holder til på Ullevål og skal snart ignag med søskenforsøk nr. 2. Ble gravid på 1. ivf med vår gutt som nå er drøye året.

Ja, de er upersonlige på Ullevål, det er ingen snikksnakk, medfølelse eller skulder å gråte på. Det er kjapp kjapp medisinresept/gu-sjekk/egg-ut/egg-inn. Skikkelig samlebånd. Men, vi ble gravide sist, vi, og er sånn sett fornøyde.

Skrevet

Jeg hører også til på Ullevål, og har erfart, som du sier, at ting går på løpende bånd. Ikke mye medmenneskelighet å møte i dørene der...

Jeg venter på medisinene mine, og fram til nå har jeg hele tiden måtte undersøke og innhente mye informasjon selv. Dette med ICSI er så fremmed for meg fra før, og jeg har fått sååå lite informasjon. Det er nesten så jeg ikke vet hva jeg skal igjennom selv en gang, selv om det blir klarere og klarere jo mer jeg leser og kommer nærmere. Mannen min vet desto mindre enn meg... så ikke mye "par problem"!

Jeg har egentlig ingen formening om det er en god klinikk eller hva, men kan vel konstantere med at det ikke er de varmeste folkene jeg har møtt som jobber der... Og det synes jeg det bør være, særlig når andre mennesker du jobber med/for er i en vanskelig situasjon. Mener det er et must å være blid, hyggelig og medmenneskelig om en skal jobbe innenfor helsevesenet (eller generelt hvor jobben din er basert på andre mennesker...)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...