LilleBanan blir storebror Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Amminga tok slutt her når mini runda 9mnd. På mme pakken står det at vannet skal kokes opp for så å avkjøles....bla bla bla. Skjønner at jeg ikke kan bruke varmvann rett fra krana asså, men det må da gå an å varme i kaserolle til riktig temp for så å blande melken? Må man ta den omveien å koke det helt opp? Er vel det beste for nyfødte men nå er han jo straks 10 mnd:)
Gjest Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Jeg koker vann i vannkokeren, blander med kaldt vann fra springen til riktig temp. har i pulver og rister. Har regnet ut hvor mye kaldt og varmt vann som skal til da. Da er det veldig enkelt. Ellers kan du jo varme vann fra springen i microen og ha i pulver. Hvis du ikke har verken micro eller vannkokere, så burde du nok koke det helt opp i kjele vil jeg tro.
LilleBanan blir storebror Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2009 joda, har begge deler. Bare lurte på om det var viktig at det MÅTTE koke opp. Eller om jeg bare kan ta kjelen av plata/stoppe vannkokeren når vannet er nådd drikke temperatur.... ? (siden det står "kok opp vannet" på mme pakka) Ja ja, takk for svar uansett:)
Gjest Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 I see.. er ikke sikker på hvordan det er, men har vel lest at noen gjør det sånn. Går sikkert bra.
jenpet Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 NEI, MAN MÅ IKKE KOKE VANNET.. Både mattilsynet og helsestasjonen sier at man kan bruke kaldt vann fra springen fra barnet er nyfødt. Bare tull og koke i Norge, med mindre man bor slik til at man får vannet fra privat brønn etc. og ikke er sikker på kvaliteten. Nå lillemann ble født ga de han iallefall kaldt vann rett fra springen på ullevål, og jeg har brukt det i flaskene siden. Og han lever i beste velgående ennå og nå er han snart 6 måneder. Det man ikke skal gjøre er selvsagt å bruke VARMT vann rett fra springen, men det er det vel ingen som gjør til seg selv heller.
LilleBanan blir storebror Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2009 ok. Ja mini har også har fått kaldt vann rett fra springen siden han var 3mnd. Bare lurte på om det var noe annet når vannet skulle brukes til mme. Ser jo at spørsmålet er en smule teit:) Men mener å ha lest her inne at det var ei som ikke kokte opp vannet og babyen hennes var umetterlig. Men etter hu starta å koke det opp så ble babyn tilfrdsstillt etter normal mengde mme(ser ikke helt logikken selv ) He he er nå så mye rart man leser. Men da driter jeg i å koke det helt opp Tusen takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå