Gå til innhold

Kan slimproppen gå 2 ganger? Hvor lenge igjen nå da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er en uendelig spørsmål ang slimproppen. Men min gikk 18 desember. Nå hadde jeg ny slimpropp. Mener jeg har lest et sted at den kan dannes på ny. Og hvor lenge før fødsel går den i så fall 2 gang? Jeg har 9 dager igjen til termin. Masse nedpress, mensekramper og ubehag. En del kynnere, men ikke vonde.

Fortsetter under...

Skrevet

aldri lest at man kan få ny slimpropp..men jeg har lest at man kan miste litt og litt av slimproppen.tror jeg mistet min for ca 3uker siden...og terminen er om 8 dager...så ikke vet jeg.. er ikke sikker på om det var slimproppen engang.. forrige svanger skap mistet jeg slimproppen noen timer før fødselen...

Skrevet

Slimproppen min kom i to runder sist. Gikk noen uker før snuppa kom.

Er jo så forskellig fra person til person.

Noen merker ikke at de mister den, andre gjør det rett før fødselen andre lenge før, finnes nok ikke noe fasit på dette desverre, men forstår at du helst vil ha fortgang i ting.

Skrevet

Ja, den kan gå flere ganger. Men det er nok ikke hele slimproppen som kommer. Det er nok litt av den også vil den bygge seg opp igjen. Jeg har selv opplevd dette og snakt med j.m om det :-)

Skrevet

Er det ikke sånn at man kan miste den en gang ganske "tidlig" og at det dannes en ny da? Jeg har ikke peil men syns jeg leste i et blad at den kunne gå en gang men hvis den gikk f.eks to mnd før så kom det en ny.

Skrevet

Min gikk når jeg var 29 eller 30 uker å da sa han jeg går til ul hos at den hadde dannet seg på ny siden det var så tidlig.

Så den kan dannes på ny ja :)

Men er ikke noe fasitsvar på når fødsel starter i forhold til slimproppen (eller noe annet for den sags skyld) , fødselen starter når babyen/kroppen er klar :)

Annonse

Skrevet

Min gikk veldig tidlig med førstemann. Snakk om flere uker før fødselen. Den var skikkelig stor og seig, men ingen blod i.

Ble dannet halvveis en ny for rett før riene satt inn for fullt fikk jeg en del slim med blodstriper i. Fødte da samme dag :)

Skrevet

Slimproppen kan gå, og det kan dannes en ny.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...