Gå til innhold

Kan man gi for mye mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller stopper de å spise når det er nok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg er veldig forskjellig.. noen spiser nok bare det de får,.. mens andre stopper når de er mette..

Min stoppet når han ikke orket mer, mens jenta til en venninne bare spiste og spiste...

Skrevet

Hvordan vet man forskjell da? Vil jo ikke overfore ungen min...

Skrevet

Du kan jo begynne med å gi det som er anbefalt til aldersgruppen til din baby - står hvertfall på NAN pakka. Så ser du om h*n spiser opp alt og virker sulten igjen etter kort tid, eller om det blir mer igjen i flaska. Eller bare lage opp si 220 ml å se hvor mye som blir spist.... Vanskelig, min var liksom så tydelig på når han var mett, da vred han seg unna.

Skrevet

Vår baby spiser det han får og stopper ikke av seg selv, derfor må vi styre det litt. Det vi gjør er å veie han en gang i blant og regne ut fra en formel vi fikk på sykehuset som forteller hva en baby skal ha gjennomsnittlig. 150 ml pr kilo kroppsvekt. Vår veier 5,3 kg x150 ml= 795 ml. (Eller sagt på en annen måte: MME tilsvarende 15% av kroppsvekten - altså antall kg X 0,15 = så mye mme en gjennomsnittlig baby trenger.)

Skrevet

Alvedon - betyr det at han er ustoppelig? Eller at han spiser så mye at han blir dårlig av det?

Jeg trodde man skulle la dem spise så mye de ville med mindre de ble dårlige av det. Det der med en liter trodde jeg kanskje handlet om at det kan vurderes fast føde i tillegg om behovet for mat er veldig stort.

Men hva vet vel jeg, snuppa mi spiser mindre en anbefalt mengde.

Skrevet

HS sa til meg at dette regulerte de selv så det var bare å gi det de ville ha... Det fungerer fint her hvertfall :)

Skrevet

min baby er 1 mnd nå, han fikk får mye 1 stund, spiste hver 3 time og det var 145 ml, det vil si at han spiste 9 ganger i døgne, var på vekt kontoll, på 1 uke hadde han gått opp 400g, dette var alt for mye å jeg fikk beskjed om å prøve å kutte ned på melka å gi hvertfall etter hver 4 time. han har nå gått ned på mengden fra 1400ml i døgne til 910ml han får nå hver 4 time og spiser da alt fra 90ml til 135ml, går bra nå, men av å til er han sulten etter 3 timer og da gir jeg han mat. min gutt spiste altså til det var tomt og kunne fortsatt bynne å grine å ville ha mere, det er ikke altid mat di skriker etter, min gutt har kolikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...