HTC Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Har noen av disse i fryseren, er utrolig glad i torsk, men jeg står litt stille i hvordan bruke/tilberede den. Vi er en familie på 2 voksne og 2 barn
Mor Løvehjerte Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Kanskje ikke det beste, men... Ha torsken oppi en ildfast form med en boks hakkede tomater over, krydder f. eks. basilikum og revet ost over. Stek i ovnen på 200 grader til den er ferdig (litt haltende oppskrift dette her... hehe). Serveres med ris, poteter eller brød.
HTC Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. januar 2009 Har du torsken frossen oppi? hvor lenge ca skal den stå i ovnen?
Mor Løvehjerte Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Gikk og fant oppskriften: 1 pk. torskefilet 1 boks hakkede tomater salt revet gulost basilikum Del den halvtinte fiskeblokken i 4-5 lengder, og legg i en ildfast form. Salt over. Hell over tomatene. Riv ost i ønsket mengde, og dryss over. Litt basilikum. Stekes ved 220 grader i 20 min. mens risen koker. = )
Gjest knekkebrødet Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Raskest er vel å koke fisken. Sleng litt ost oppå, inn i microen og server! Men du må ha noe ved siden av da. Macaroni? Det går kjapt.
HTC Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2009 Flott :-) Holder denne oppskriften til 2 voksne og 2 barn, tror du?
HTC Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 22. januar 2009 Takk! Ser dere begge foreslår ost på torsk, er det virkelig godt? Har aldri smakt det før =)
Mor Løvehjerte Skrevet 22. januar 2009 #10 Skrevet 22. januar 2009 Nei, fikk spørsmål om jeg ville ha dette til middag hos en venninne for mange år siden. Tenkte mitt, men takket ja for å være høflig. Det var faktisk godt. Jeg syns det er greit å tine fisken ganske mye, for ellers kan det bli litt mye vann i formen.
solemio Skrevet 22. januar 2009 #11 Skrevet 22. januar 2009 Legg en pose grønnsaksblanding i bunnen av en ildfast form. Legg over frossen torsk i skiver, ta en boks rømme og bland med 1 dl revet ost og hell dette over fisken. Stekes i ovnen i ca 25 min, server med ris.
prysseluskan Skrevet 22. januar 2009 #12 Skrevet 22. januar 2009 Slik gjør vi det: En pakke torsk Et par løk En pakke matfløte Salt og pepper Løken hakkes opp og brunes i ei stekepanne. Legg fisken i en ildfast form, ha i løken og hell over fløten. Krydre med salt og pepper. Stekes i ovnen på ca 220 grader til kremen har tyknet og fisken faller fra hverandre (sjekk med gaffel, og fordel gjerne fisken litt utover i formen etterhvert som den tiner). Serveres med ris. For variasjon kan man ha gulrotskiver og/eller maiskorn oppi formen. Eller krydre med karri. Beklager at oppskriften er så lite nøyaktig, men slumper den alltid sammen. Hvis fisken er tint på forhånd kan den gjerne stekes litt i panna før den legges oppi sammen med fløten. Mannen min liker egentlig ikke fisk, men denne retten spiser han gjerne.
Sånn kan det gå Skrevet 22. januar 2009 #13 Skrevet 22. januar 2009 Tøm en pose frossen blomkålblanding eller brokkoliblanding i en ildfast form, legg blokken oppå. Hell over hvit saus og strø revet ost på toppen. Stekes i ovnen til osten er gyllen. Serveres med ris
Blå + en i magen Skrevet 22. januar 2009 #15 Skrevet 22. januar 2009 Legg torsken i ildfast form, ha litt vann i formen, strø masse purre over og hollandaisesaus (eller åssen det skrives) - inn i ovnen. Server med poteter:)
*Udon'tKnowMe* Skrevet 22. januar 2009 #16 Skrevet 22. januar 2009 Skippergryte Ha noen klatter smør i bunnen av en kasserolle. Skjær gulrot og potet i skiver, og purre i ringer.. Skjær torskefileten i skiver.. Legg dette lagvis, og strø litt salt mellom lagene... Begynn og avslutt med smør.. Ha vann over, til det ligger likt med eller rett over det øverste laget, og kok til grønnsakene er møre.. Har desverre ikke noe mål, jeg bruker å lage en kasserolle bare og det holder til oss tre.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå