Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er blitt ekstremt vanskelig å legge på dagtid, uansett hvor trøtt han er så skal han på død og liv ikke sove. Jeg får han til å sove, men han våkner etter fem minutter. Det eneste jeg ikke har forsøkt er å legge han i sprinkelsengen. Jeg har ikke kjøpt babycall enda, så jeg tenkte jeg skulle vente litt med det. Legging på kveldstid er ikke noe problem, men dagen er helt umulig. Nå har vi prøvd å sove siden klokken 13.00 uten hell... Nå har jeg satt han i vippestolen i håp om at det er morsomt nok å sovne i... Jeg kunne selvsagt tatt han med ut en tur, men jeg har så sinnsykt vondt i ryggen og orker ikke å bære den vognbagen akkurat i dag. Sukk, sukk sukk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke noe balkong eller veranda du kan sette vognen på? Noen barn sovner bare de er i frisk luft.

Skrevet

nei, dessverre!! Jeg har vurdert å pakke han inn og legge han på soverommet med vinduet på vidt gap, men jeg er redd det blir litt skjev fordeling av varmt og kaldt... Jeg er litt usikker på det...

Skrevet

Mange som gjør det sånn hvis det er veldig dårlig vær ut f.eks.. Er kanskje verdt å prøve. Blir jo fort kaldt inne på soverommet hvis du har vinduet på vidt gap og stengt ut til resten.

Skrevet

Ja, jeg tror kanskje jeg skal gjøre det... Nå har han endelig sovnet i vippestolen. Ikke akkurat ideelt, men ikke søren om jeg flytter han nå!

Jeg får prøve meg litt frem med hvor mye klær han bør ha på seg da, det blir jo kaldt der, men ikke tilvarende ute, men han kommer da til å ligge i vognbagen rett under vinduet.

Skrevet

Vippestolen går jo det også, husker lillegutt tok noen smålurer i den også når han var liten..(er jo sååå stor nå, hele 10.5 mnd)

Ja du finner nok ut av hva du kler på, merker fort hvis han for varm eller kald. Lykke til!

Skrevet

hadde kjempeproblemer med min lillemann (kiss-unge) men etter å konsekvent lagt han i senga si på soverommet (med bare body/strømpebukse og vinduet på gløtt) har han tilslutt godtatt at dette er soveplassen hans :) Har ikke latt han grått, men gått inn å snakket rolig, strøket han over panna å gått ut igjen.. Barn trenger å guides, og med mye prøving på forskjellige metoder blir de bare forvirret. Har man begynnt med noe må man kjøre linja ut, hvis du skjønner :) Er man sikker i sin sak, føler de vår trygghet, og godtar tilslutt at slik er det bare ;) Har hjulpet masse hos meg iallefall. Vogna er også soveplass, men liker helst å være i bevegelse der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...