Gå til innhold

Mellomnavn til gutten vår......noen kreative forslag??

Anbefalte innlegg

Vi har endelig bestemt oss for Oscar. Synes enda det er litt uvant å kalle gutten vår det (han er 2 mnd!). Hva synes dere om Oscar? Vi har fått en god del halvveis negative reaksjoner på navnet. Folk sier det er uvant, gammelmannsnavn osv....men også mange positive. Vi liker korte, maskuline navn!! Men så er det mellomnavn, da.... Hadde bestemt oss for Oscar Emanuel, men så fikk vi vite at et søskenbarn av min mann, som vi er en del sammen med, har det mellomnavnet på sin sønn som er bare noen mnd gamlere enn vår gutt. Så derfor hadde det vært bra å funnet på noe annet!! Noen som har gode forslag?

Noen vi har vurdert:

Oscar Johannes

Oscar Lionel

Ønsker ikke et "vanlig" mellomnavn som feks Mathias eller Andreas. Det blir for kjedelig!!

Håper noen har gode forslag!!

Fortsetter under...

Oscar er kjempefint: ) Synes det er rart at folk sier det er uvant og gammelmannsnavn, det er jo så vanlig på småbarn nå.

Oscar Johannes var kjempefint. Liker ikke Lionel.

Liker best vanlige andrenavn, jeg da, men:

Oscar August

Oscar Johan

er fine

Kjenner 3 babyer som heter Oskar/Oscar og vet om en på 2 år som heter det. Så det er absolutt et gammelmannsnavn som er på full vei tilbake.

Oscar Johannes var veldig fint. Oscar Lionel ble corny...

Oscar Johan

Oscar Emil

Annonse

He, he - skjønner straks at du ikke bor i Oslo. Her er nemlig navnet kjempevanlig, faktisk det 5 mest brukte guttenavnet i byen, og jeg er temmelig lei det... Men ellers et stødig og klassisk navn da. Oscar Johannes er pent. Hva med:

Oscar Sakarias

Oscar Martinus

Oscar Ferdinand

Oscar Leander

Oscar Lexander

Oscar Lorang

Oscar Emil (lang i)

Oscar Torarin

Oscar Emilian

Nei, bor ikke i oslo :) trodde også at Oscar var ganske vanlig nå, eller ihvertfall på full fart oppover, så ble litt overraska over at folk synes det er uvanlig. Vet bare om to litt større gutter som heter det her vi bor, ingen babyer. Men det er bare bra, synes jeg, da :)

Oscar Lionel blir kanskje litt for spesielt, ja...takk for tilbakemeldingene! Så slipper vi å kalle snusken for noe mekelig, hehe.... :)

Oscar Emilian var jo kjempefint, det likte jeg. Tror vi går for det, eller Oscar Johannes. Får diskutere litt med mannen :)

Tusen takk for svar!!

HI

Oscar er bare så vakkert, flott, klassisk, internasjonalt, stødig og med en kongelig sus. IKKE ØDELEGG det ved å putte på det feminine, harry og lite pene Emilian! Synes det blir helt stilkrasj, og det ødelegger jo alt av stødighet og fromhet ved navnet.

Oscar Johannes er kjempefint. Mye "safere" og tryggere valg. Er ikke så kult å hete Emilian når man er 17, tror jeg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...