Gå til innhold

kolikk og soneterapi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi er en uke i dag, og i de siste 4 nettene, fra 20.00 til 4-5 tiden på morgenen har hun så vondt i magen og bare gråter og krøker seg:( har brukt minifon i nesten 2 døgn nå, ser ikke at det hjelper.. alle rådene fra helsesøster har ikke hjulpet.. jeg er så fortvilet og lei meg:/

ringte til en soneterapeut og spurte om de kunne hjelpe og de ba meg komme i morgen kl 1200:)

noen med erfaringer med liknende behandling? hva kan jeg forvente?

Fortsetter under...

Skrevet

Hm...så hun har skreket om nettene siden hun var tre dager gammel? Jeg har ingen erfaring med kolikk, men det bruker vel ikke å starte så tidlig? Som regel rundt tre ukers alder...

Får meg til å lure på om det kan være andre årsaker til at hun gråter. Får hun nok mat? Ammer du? Hender jo det tar litt tid før melkeproduksjonen er skikkelig i gang. Hva med sugebehovet hennes? Småtten min (han er snart halvannen uke gammel) har blitt veldig glad i smokken sin. Roer seg veldig fint når han får smokk og kroppskontakt. Gyngestol, smokk og å få ligge på mammas eller pappas mage/bryst er helt toppers. :) Men nå er han en veldig rolig type da, og lett å roe ned.

Ikke misforstå meg - kan godt hende du har rett i at det er magesmerter som plager henne, men jeg tenker at det kan være greit å tenke gjennom andre muligheter også, siden hun er så ny. :)

Skrevet

Hei. Sånn var jenta mi og. Gråt og gråt og krøka seg. For oss var osteopat redningen. Etter første behandling sov hun 5 timer i strekk, og etter andre behandling sov hun 7 timer. Vi fikk en ny baby i huset. Hvis det hadde skjedd igjen hadde jeg ikke vært i tvil om å ta kontakt på nytt. Aner ikke hva de gjør i soneterapi, men osteopaten tok et grep rundt mage, rygg og masserte et punkt som hadde med tarmen å gjøre. Og da skeit hun godt, og slappa helt av. Det var en vanvittig opplevelse. Funker ikke soneterapien så prøv osteopat. Lykke til:-)

Skrevet

ja, har snakket med HS om det.. melkeproduskjon er på topp og hun suger bra, og legger på seg greit, skal veie igjen i morgen for å utelukke at hun får for lite... 2 ganger har hun fått NAN da jeg trodde sugebehovet var etterspørsel..så begynte vi med smokk 4 dagen..og den hjalp i 5 min, til hun trakk føttene oppmot magen og hylskreik igjen.. hun kan roe seg i 5-10 min, men så er d vondt igjen..

hun er ikke så flink til å rape.. enda vi bruker lang tid og flere metoder, og miniformen( som HS anbefalte) skal hjelpe henne med å få ut lufta..

jeg vet ikke så mye om kolikk, men HS sa d kunne være d.. leste litt om d i sta og d sto det kunne starte i løpet av de 3 første ukene:S

de skulle uansett se på henne i morgen.. har fått beskjed om å holde meg unna brus, godis, sterk mat o.l. men jeg har uansett ikke drukket mye brus, elr spist noe som kan ha hatt innvirkning på magen hennes:S

Skrevet

Vi gikk 4 ganger til kiropraktor som masserte lett i vår en måned gamle jentes nakke. For oss var det som å få en ny baby i hus!! Kiropraktorbehandling hjelper ikke alle, men er verdt å prøve dersom man har prøvd alt... Lykke til, vet av erfaring at langvarig skriking tar på :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...