malleleo<3 Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 jenta mi er en uke i dag, og i de siste 4 nettene, fra 20.00 til 4-5 tiden på morgenen har hun så vondt i magen og bare gråter og krøker seg:( har brukt minifon i nesten 2 døgn nå, ser ikke at det hjelper.. alle rådene fra helsesøster har ikke hjulpet.. jeg er så fortvilet og lei meg:/ ringte til en soneterapeut og spurte om de kunne hjelpe og de ba meg komme i morgen kl 1200:) noen med erfaringer med liknende behandling? hva kan jeg forvente?
Itsrejk Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Hm...så hun har skreket om nettene siden hun var tre dager gammel? Jeg har ingen erfaring med kolikk, men det bruker vel ikke å starte så tidlig? Som regel rundt tre ukers alder... Får meg til å lure på om det kan være andre årsaker til at hun gråter. Får hun nok mat? Ammer du? Hender jo det tar litt tid før melkeproduksjonen er skikkelig i gang. Hva med sugebehovet hennes? Småtten min (han er snart halvannen uke gammel) har blitt veldig glad i smokken sin. Roer seg veldig fint når han får smokk og kroppskontakt. Gyngestol, smokk og å få ligge på mammas eller pappas mage/bryst er helt toppers. Men nå er han en veldig rolig type da, og lett å roe ned. Ikke misforstå meg - kan godt hende du har rett i at det er magesmerter som plager henne, men jeg tenker at det kan være greit å tenke gjennom andre muligheter også, siden hun er så ny.
lillefot Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Hei. Sånn var jenta mi og. Gråt og gråt og krøka seg. For oss var osteopat redningen. Etter første behandling sov hun 5 timer i strekk, og etter andre behandling sov hun 7 timer. Vi fikk en ny baby i huset. Hvis det hadde skjedd igjen hadde jeg ikke vært i tvil om å ta kontakt på nytt. Aner ikke hva de gjør i soneterapi, men osteopaten tok et grep rundt mage, rygg og masserte et punkt som hadde med tarmen å gjøre. Og da skeit hun godt, og slappa helt av. Det var en vanvittig opplevelse. Funker ikke soneterapien så prøv osteopat. Lykke til:-)
malleleo<3 Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2009 ja, har snakket med HS om det.. melkeproduskjon er på topp og hun suger bra, og legger på seg greit, skal veie igjen i morgen for å utelukke at hun får for lite... 2 ganger har hun fått NAN da jeg trodde sugebehovet var etterspørsel..så begynte vi med smokk 4 dagen..og den hjalp i 5 min, til hun trakk føttene oppmot magen og hylskreik igjen.. hun kan roe seg i 5-10 min, men så er d vondt igjen.. hun er ikke så flink til å rape.. enda vi bruker lang tid og flere metoder, og miniformen( som HS anbefalte) skal hjelpe henne med å få ut lufta.. jeg vet ikke så mye om kolikk, men HS sa d kunne være d.. leste litt om d i sta og d sto det kunne starte i løpet av de 3 første ukene:S de skulle uansett se på henne i morgen.. har fått beskjed om å holde meg unna brus, godis, sterk mat o.l. men jeg har uansett ikke drukket mye brus, elr spist noe som kan ha hatt innvirkning på magen hennes:S
Frost med sol i magen Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Vi gikk 4 ganger til kiropraktor som masserte lett i vår en måned gamle jentes nakke. For oss var det som å få en ny baby i hus!! Kiropraktorbehandling hjelper ikke alle, men er verdt å prøve dersom man har prøvd alt... Lykke til, vet av erfaring at langvarig skriking tar på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå