Mandragora Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Jenta vår fikk feber igår formiddag, og har vært varm i hele natt. Har nå 39 i feber, fin form og godt humør. Hadde også feber 2 dager forrige uke, klaget på vondt i munnen så tenkte at det er sikkert noe 2 års jeksel på vei. (hun er 22 mnd) Nå surkler det litt i brystet hennes og hoster litt, men hva er det som gjør at hun har så høy feber? Hun er så sjeldent sjuk og jeg er så usikker, vil bare høre om det er andre i samme båt. Får ikke tak i lege så må bare høre om andres erfaringer
alvis Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Hvis hun surkler i brystet og hoster litt kan hun jo ha en forkjølelse/virus som gir feber. Jeg har en gutt som er 3,5 år. Fra han var under 1 år til han var over 2 år hadde han feber flere ganger. For et år siden, hele våren, hadde han feber (kun høy feber) hver 14 dag. Det var som en klokke. Febern begynte alltid på en fredag og satt i 2-3 dager. Sånn var det hele våren og hver 14 dag. Heldigvis var jeg hjemme i permisjon med lillebror for ellers vet jeg ikke hvordan vi hadde taklet det. Vi gikk til legen og han sa at vi bare skulle slappe av. Han sa det var positivt at det kun var feber og ikke infeksjoner og at det vil gå over. Det har det gjort. Han har nesten ikke vært forkjølet en gang siden før sommaren 08. Mens vi9 andre har hatt influense og omgangssyke har han vært frisk som en fisk:) God bedring til jenten din.
Ranveig R Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Med litt surkling og hosting er det aller mest sannsynleg eit forkjølelsesvirus (som det jo fins tusenvis av variantar av - spesielt på denne årstida), og virus har ingen problem med å fyre opp temperaturen. Eldsteguten vår (no 3 år og 4 mnd) hadde ofte feber då han var liten. Var til lege med han gang på gang utan å bli noko klokare. Han hadde då ingen andre symptom enn feber. Kunne ha feber i to dagar, så ei veke feberfri, feber ein dag, så fem dagar feberfri, feber ei natt, feberfri i to veker, feber i ein dag, osv osv. Sånn holdt han på store delar av dei to første årene, trur ikkje han på noko tidspunkt mellom 5 og 20 mnd gjekk meir enn 1 mnd utan feber. Det siste året har vore mykje bedre, men enno hender det at han får feber ein kveld, for så å vere bra igjen neste dag. Viss feberen ikkje gir seg i løpet av tre dagar, bør ein kontakte lege (for å utelukke bakteriell infeksjon som treng antibiotikabehandling - f.eks. halsbetennelse). I mellomtida er det berre til å gjere livet så komfortabelt som mulig for jenta; gje ho mykje å drikke og passe på at ho ikkje har for mykje tøy på seg. Viss feberen går opp over 39,5 ville eg vurdert å gje ho ein paracet, det er ikkje noko godt å ha så høg feber.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Min fikk feber forgje fredag ettermiddag og hadde 39,5. Ikke syk på annet vis. Feberen varte til søndag morgen og lå mellom 38,5-39,8. Mandag var han i barnehage, vi har ingen karantenetid. Og gutten hadde fin almentilstand søndag ettermiddag og kveld og har hatt det siden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå