Gå til innhold

Samme kjønn på barn 1 og 2 (og 3,4....)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er så mange som får samme kjønn flere ganger på rad. Kanskje er det tilfeldig i min vennegjeng, men hvordan er det med dere andre som har barn fra før og har vært på UL med babyen i magen?

Blir det samme kjønn som storebror/storesøster?

Skrevet

Her har vi ei jente, og får ei jente til :D

Skrevet

Jeg har en gutt på 2 år og får en gutt til:)

Skrevet

Har to jenter, vet ikke hva tredje blir ennå.

Skrevet

så det stemmer på dere to altså ;-)

Skrevet

Fikk først gutt og venter nå jente:)

Men, de har ikke samme pappa da, det har kanskje litt og si. Er jo far som "bestemmer" kjønnet.

Skrevet

Barn nr. 1 er en gutt og nr 2 er jente. Nå mente de på ul at vi får en jente til men de var ikke 100 % sikker.

Skrevet

venter gutt nr 3 :D gleder oss masse:)

Skrevet

fikk først en gutt, og venter nå jente... og det er samme pappaen:)

Skrevet

Har gutt og venter en gutt :o)

Skrevet

jeg har 1 gutt og 3 jenter. vet ikke hva den femte blir enda. skal på ultralyd 5 februar. :)

Skrevet

Her kommer jente nr to:-)

Første jenta er fra et tidligere forhold, så her har jentene forskjellige fedre.

Skrevet

Har 2 jenter, vet ikke hva nr 3 blir enda.... samme pappa på alle.

Skrevet

Vi fikk jente i -07 og ul viste at vi får ei jente til i juni.

Skrevet

hvis man har en jente fra før, så er det større sjanse for å få jente neste gang også. Hvis man har 2 jenter fra før er sjansen enda større for at barn nummer 3 også blir jente :-)

-samme gjelder hvis det er gutter....

Skrevet

Det er jo vanskelig å fastslå om det er tilfeldig, med forholdsvis små barnekull, men det er helt klart noen som har en tendens til å "favorisere" det ene kjønnet! Jeg har nr. 2 i magen, men vet ikke kjønnet, så jeg kan ikke si om det gjelder for meg, men broren min har 3 jenter. Det samme har en fetter av meg. Faren min har 7(!) brødre, og kun 1 søster (hun er yngst). Jeg tror dette er delvis genetisk betinget, men foreldrenes alder kan også ha noe å si. Og, som det ofte diskuteres her inne på BIM, tidspunktet for unnfangelsen i forhold til eggløsningen!

Skrevet

har en gutt venter en jente :)

Skrevet

Har to jenter, venter en gutt i april. med samme pappa

Skrevet

Vi har jente å får ei jente til snart:)

Tror det har mye med når man har sex iforhold til el.. denne gangen her hadde vi sex 4 dager før el. da var vel alle gutte sæd-cellene døde tenker jeg for det lever visst ikke så lenge? Men er sant det er oftere jeg ser foreldre med to av samme kjønn enn en av hver! å veldig ofte når de er tette kommer d samma kjønn har jeg inntrykk av!men det er jo ikke alltid sånn da:)

Skrevet

Er mange teorier rundt dette her med kjønn, men sannheten er at det ganske uavhengig av hvilke kjønn man har fra før, eller når man har sex. Såkalte tips for å få det ene eller andre kjønnet, gir bare marginale utslag. Lenge trodde man at det var større sjanse for å få jente om man hadde jenter fra før, altså at noen menn hadde "sterkere" sperm av det ene slaget, men det har vist seg å ikke være tilfelle. Ved å undersøke søskenflokker har man funnet at det er tilfeldig, og at kjønn er relativt jevnt fordelt.

Står mer om det her:

http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=1306409

Skrevet

jeg har gutt fra før og det ser ut til at det blir en jente denne gangen :)

Skrevet

hei har fått gutt, jente , gutt nr 4 vet vi ikke ennå skal på ultralyd om en uke :) så her har de kommet annenhvergang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...