Gå til innhold

Har du forslag på både gutte- og jentenavn - trestavelses?

Anbefalte innlegg

Vi vet ikke om vi får lillesøster eller lillebror i april og har litt problemer med navn. Har to jenter fra før med tostavelses-navn og synes det vil passe at minsten får et trestavelses-navn. Evt også enstavelses-navn - jada, jeg sa vi hadde navneproblemer!;o) Kom gjerne med forslag, både til jente og gutt!!

Fortsetter under...

Trestavelsesnavn er lett å finne:

Ingeborg

Johanne

Eline

Oline

Pernille

Kristine

Henrikke

Kathinka

Martine

Helene

Sofie

Marie

Maria

Julie/a

Mathilde

Andrea

Aurora

Mathias

Andreas

Tobias

Kristian

Johannes

Elias

Daniel

Adrian

Oliver

Marius

Nikolai

Benjamin

William

Theodor

Bastian

listen er nesten uendelig...: )

Enstavelsesnavn er det verre med, iallfall noen som er fine - iallfall på jenter:

Siv

Liv

er de jeg kom på som er ok.

Per

Jo

Hans

Nils

Knut

Lars

Trym

Truls

Hauk

Falk

Bjørn

Sjur

Mads

Tusen takk for forslag!:o) Har nok Kristine og Mathilde som favoritter, men eldste til en kamerat heter Kristine så jeg har ikke bestemt meg for om det blir litt dumt. Sunniva synes jeg er kjempefint - vurderte dette til forrige, men da valgte vi Guro. Eldste vår heter Hanna så jeg har lyst til å unngå a-ending.

Johannes er et kjempefint navn til gutt, og dette ville også vært artig da både pappa'n og jeg har bestefar/oldefar som heter dette. Men så synes jeg at det blir litt likt Hanna da... Ellers har jeg Ask som et favoritt-forslag - selv om det ikke er nevnt her. Da blir det evt likt som en firmenning, men det er jo så fjernt at man kan vel ikke ta hensyn til det!?

Huff, det er mye man skal henge seg opp i ved navnvalg gitt! Det finnes alltid noen assosiasjoner ved navn. Men jeg er nå litt opptatt av at det skal passe sammen med søskenenes navn og etternavn jeg da!:o)

Tar gjerne imot kommentarer og flere forslag!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...