mamamia Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Har hatt to misslykkede forsøk i naturlig syklus (altså ingen hormonbehandling i forkant). Nå skal jeg prøve å gå rett på en uke med sprøyter, da jeg ikke vil ha sprayen... Noen andre med erfaring fra det?
snuffe Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Er vel noe slikt jeg gjorde, kanskje. De kaller det lavstimulering i Danmark. Tok pergotime fra syklusdag 4-7, Gonal-F fra syklusdag 7 og utover. Folliklene var ikke helt som de ville ha dem på syklusdag 10, så derfra fikk jeg Orgalutran i tillegg til Gonal-F frem til jeg satte eggløsningssprøyte på syklusdag 13. Klinikken sa det var vanlig å få ut 1-5 egg på denne måten, men de fiska ut 11 av meg, så det er vel litt varierende.
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Du har lavstimulering som shute skriver om, og kort -regime som sikkert du mener. Da går en rett på sprøyter ca 2. dag mens. Jeg brukte puregon i 9 dager tror jeg det var. Begynte med orgalutran 6.dagen, for å forhindre spontan EL. Jeg hadde ingen bivirkninger og lyktes på 1. fosøk. Er nå gravid i uke 15 med tvillinger:-) Så kan anbefales:-) Masse, masse lykke til !!!!
mamamia Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2009 Tusen takk for svarene deres. Jeg kjenner at jeg føler en blanding av skuffelse, fordi det ikke lykktes å få ut egg i naturlig syklus (egget var løsnet begge gangene den dagen jeg skulle hente ut) og usikkerhet i forhold til dette med stimulering. Vi ville prøve først naturlig for å slippe hormoner. Men vi ser jo nå at det ikke fungerer på den måte for oss, så nå må vi til persj. Tiden går jo... Ikke at jeg vet hva jeg gruer meg for, men jeg kjenner at jeg er engstelig for overstimulering, egguttak (når mange), evt. skuffelsen hvis det ikke lykkes da heller etc. Jeg regner med at mange kjenner på tilsvarende her inne. Så jeg må slutte å synes synd på meg selv og stålsette meg. Jeg vil jo så inderlig gjerne oppleve hvis vi lykkes. Så gøy for dere Gitte! Det var virkelig flott at dere lyktes på første forsøk. Tvillinger; satte dere inn flere egg? Har dere prøvd lenge?
mamamia Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2009 Takk for svaret ditt Shute. Spennende... Fikk du satt inn egg igjen? Evt. hvordan går/gikk det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå