Gå til innhold

Vektøkning

Anbefalte innlegg

Vet at denne tråden har gått mange ganger, men jeg må bare høre..

Jeg er i 21+1, og har gått ned 4-5 kilo... Gjennomsnitlig skal man jo legge på seg 12 kilo iløpet av sv.skapet sier de.

Jeg har nok å ta av, så jeg er veldig fornøyd med at jeg går ned i vekt når jeg vet at den lille prinsessa mi har det bra..

Men, hvor mye har dere gått opp? Og har dere lagt på dere annet enn på magen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139495391-vekt%C3%B8kning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var da enda godt Hemmeline! Jeg har gått opp 10 kilo jeg også. Har termin 12 juni. Har gått opp 13-14 kilo i de andre svangerskapene, men denne gangen blir det mer. Har dilla på Toppris og Maple sirup. (Også sammen!) Bare jeg ikke "tar igjen" samboeren min er det greit...

Annonse

ettersom babyen vokser mest i lengde nå, så vil du kanskje ikke merke den store vektøkningen.

mens noen andre igjen øker gradvis hver måned, ingen er like!

det jeg kan si er at kiloene de kommer, ihvertfall er det vanlig å legge på seg mot slutten :)

jeg gikk opp 25 kg sist svangerskap, spiste det jeg ville og storkoste meg igjennom graviditeten!

denne gangen sliter jeg med metthetsfølelse, så vekten har ikke gått så mye opp enda.

kos dere sier jeg! :D det er viktig!

Jeg har termin 17. juni (uke 19 nå) og har gått ned 10 kg. Formen er elendig med kvalme og brekninger fortsatt og matlysten deretter. Men begynner å få litt mage nå da og puppene har vokst.

Gleder meg bare til mat smaker godt igjen og jeg kan kose meg med ett måltid.

Jeg er 19+5, og magen har vokst litt og puppene har blitt større og tyngre, men jeg har gått ned 4 kilo fra startvekt og har blitt der i en måned nå. Så jeg har ikke lagt på meg noe.

Jeg også har litt å ta av så for min del gjør det ikke noe, jeg spiser og babyen har det bra og magen har vokst som den skal.

Jeg for min del for masse beskjeder om å spise masse mer for å gå mer opp i vekt. Så, regner med jeg må opp et par ekstra kilo uansett:)

Jeg har termin 15 juni, og har til nå gått opp 2 kg :) er veldig fornøyd med det. sist svangerskap (for litt over et år siden) gikk jeg opp over 20 kg.. og hadde 5 kg igjen til "start" vekt når jeg ble gravid nå.. Så 2 kg til nå er jeg fornøyd med :)

Annonse

Fra første til andre kontroll gikk jeg ned 1 kg men fram til tredje kontroll hadde jeg gått opp 3 kg, dvs 2 kg til sammen når jeg var hos legen for to uker siden..sikkert litt mer nå da;) er ca 21+3 i dag og tipper 3-4kg, helt flott synes jeg..vekta kommer uansett;)

Har gått opp ca 3 kg siden startvekt før svangerskapet. Er i uke 19+1 nå. Så er ikke så ille. Har litt og ta av på hoftene, men ikke mye, så regner med det "strekker seg" når magen vokser. Spiser når jeg er sulten og relativt sundt. Så det er bra.. =)

Det med vekt er forskjelling fra person til person, og fra den ene graviditeten til den andre ! Det er ikke noe man burde stresse for mye med i grunn synes jeg, bare spise naar man er sulten og spise normalt, sunt og det man har lyst paa ! Jeg er 20 + 3 og har lagt paa meg 2 kilo, det er jo ganske greit tror jeg. Men jeg har hatt noen kilo ekstra paa kroppen, saa det er nok derfor jeg ikke har lagt paa meg saa mye. Men jeg vet det vil bli endel flere kiloer etterhvert og det er helt greit :) Vi er jo gravide og opp skal det gaa uansett .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...