Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Noen med erfaring med denne vognen? Kan den legges falt/ så flat at man kan ha softbag i? Og vil den vare ut vognperioden?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med egne erfaringer. Men jeg vurderer selv Babyjogger City Elite (vet ikke om det er den eller City Classiv du vurderer, men de er vel nokså like) Se noen erfaringer her: http://forum.nybaktmamma.com/barnevogner-f307/babyjogger-city-elite-erfaringer-606609/
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Legger ved enda en link: http://www.barnevognguiden.no/babyjogger/babyjogger-city-singel.html
frilly Skrevet 29. januar 2009 #4 Skrevet 29. januar 2009 Har BJ City Elite. Brukte den fra fødselen av, ryggen kan legges så godt som flat. Har brukt Teutonia Softbag inni, og siden den har en plate i bunn blir baby liggende flatt, selv om det blir bitte litt helling (det var bare fint for oss uansett siden baby hadde reflux og seng og alt annet ble satt på helling). Uansett hellingen er veldig liten, og tror ikke den vil gjøre noe fra eller til. Er veldig fornøyd både med vogn og bag, og kommer til å bruke denne vognen hele vognperioden forhåpentligvis.
frilly Skrevet 29. januar 2009 #5 Skrevet 29. januar 2009 Glemte å si at den er veldig lang i ryggen. Har ikke målt, men den så lengre og smalere ut enn mange andre lignende trehjulinger. Og må nevne den har en uslåelig kalesje.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #6 Skrevet 30. januar 2009 En helt fantastisk vogn! Lider av alvorlig vogngalskap og har hatt ca. 10 vogner på to barn. HI lurer på softbag til denne vognen. Ville ikke valgt å ha barnet vendt fra meg fra fødsel av. Gå inn på Babyjogger.com, man fårkjøpt hardbag til disse vognen på samme måte som OTH, TFK osv. Om ikke Barnas HUs bestiller dette for deg kan du prøve å ringe en norsk frittstående importør, Babyjogger.no. Som sagt denne vognen mener jeg overgår både TFK, OTH og EW, fantastisk god å trille samt meget lang liggelende, og en uslåelig GENIAL kalesje som er glimrende for norskt ruskevær. Kjempefine nettsider Babyjogger.com med mange fine demonstrasjonsvideoer, ta en titt. (Skulle tro jeg fikk provisjon med denne propagandaen her, er bare så henrykt over drømmevogna mi).
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #7 Skrevet 30. januar 2009 Jeg har BJ City Elite og er kjempefornøyd så langt. Ikke hatt den så lenge, men de erfaringene jeg har gjort meg hittil er kun positive:) Vurderte TFK Joggster Twist også, men når man kan få en slik vogn til halve prisen, så er det ikke så mye å lure på spør du meg...
frilly Skrevet 30. januar 2009 #8 Skrevet 30. januar 2009 City Elite har netting på bakstykket (mellom rygg og kalesje når den er i liggestilling). Nettingen kan dekkes over med heldekkende cover enkelt som bare det, men nå fikk ikke jeg barn midt på den verste vinteren i Norge så jeg brukte mye å ha det åpent bak der. Da ser jeg jo rett ned på ansiktet eller hodet til lille, og syntes ikke det var noe problem i det hele tatt å ha han vendt fra meg. I tillegg har vogna to store titteluker i taket på kalesjen, en luftelomme på hver side av kalesjen som man også kan titte gjennom. Så for oss har det fungert helt utmerket å ha han vendt fra oss. Ellers er det gøy å se at flere er like glad i vogna som jeg er! Fantastisk lett å manøvrere, har man rygg eller bekkenplager må jo BJ være best. Lykke til med valg!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2009 #9 Skrevet 30. januar 2009 Tusen takk for svar! Men skal jeg gå for city elite eller classic da?
frilly Skrevet 30. januar 2009 #10 Skrevet 30. januar 2009 Hm. Litt er jo smakssak. Hovedforskjellene etter som jeg vet er - City har netting bak, så man kan se inn, og gir god lufting på varme sommerdager. Det har ikke Classic. (Viktig for oss, siden vi reiser mye og ville bruke vognen også i veldig varme land. Er jo også fint mtp å kunne se inn til baby når man triller). Kalesjen er veldig dyptgående når den er helt nedslått, da blir det bare en glippe mellom bag og kalesje foran (og fint og mørkt for en som sover), så da syntes jeg det var fint å kunne ha åpent bak for lufting. Det henger fast et trekk til å ta over når man vil det. Funker kjempebra. - På City er lukene i kalesjen festet med magneter mens på Classic er det med borrelås. Ikke så veldig viktig kanskje, men stillere måte å kikke innn til et sovende barn. FUngerer veldig bra. - På City kan fotbrettet stilles opp slik at det blir en flat forlengelse av setet. Gir også lettere tilgang til kurven under da man kan løfte fotbrettet og nå inn i kurven. - Er ikke sikker men tror ryggreguleringen er lik på begge modeller. Enkel, en stropp med klype bak. - Ingen av vognene er egnet for å henge 2kilos stellebager på styret. Jeg kan lett kjøre den opp over en fortauskant med et par fingre på styret, og det betyr jo at den ikke kan ta så mye vekt hengende på styret. (Dette syntes jeg bare er fint, da presses jeg til ikke å ta med for mye utstyr, og får fint plass til stellebag og regntrekk/myggnett under vognen. Det er en grei pris å betale for en så enkel manøvreringsevne!) Ellers tror jeg Classic er litt lettere enn City, men begge er lette vogner. Jeg kan ha baby på armen, og klappe sammen vogna med den andre hånda, utrolig enkelt. Er vanvittig fornøyd. Lurer mange ganger på hvorfor denne vogna ikke er mer populær i Norge, men den er kanskje rett og slett for rimelig!
frilly Skrevet 30. januar 2009 #11 Skrevet 30. januar 2009 Forresten, ikke for å kuppe, men lurer på om noen av de som har hatt vogna til litt større barn kan fortelle om den blir litt smal? La merke til at EW og TFK etc er veeeeldig brede. Jeg syns de ser altfor brede ut, men lurer på om det er en grunn til det. Blir BJ trangt i bredden for en 2-3 åring??
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2009 #12 Skrevet 1. februar 2009 Hei! Vognen er ser nok kanskje smal ut men er helt fantastisk. Vi har vekslet på å bruke denne til vår jente på 9 mnd og så bruker vår gutt på 3 1/2 år den når vi er på langturer for i denne vognen har han det best. Han har da god plass til ajungilack sovepose og tro det eller ei, han er 103 cm lang, bena henger ikke utenfor og han skaller ikke i kalesjen verken sittende eller liggende. Har lest en del om vognen på amerikanske nettsider, virker som om den blir brukt en del til barn med "spesielle behov". Tåler vekt opp til 40 kg. Var på ferie med vognen i vinter med en annen familie. De hadde en 8-åring som faktisk lånt vogna etter en slitsom dag.
frilly Skrevet 1. februar 2009 #13 Skrevet 1. februar 2009 Aa, flott, det var fint aa hoere. Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå