Gå til innhold

Hvordan lage kaffe latte hjemme,uten kaffemaskin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen kaffe eksperter her?? :)

Vet det finnes en liten jern kanne du koker espresso i....åsså trenger man en melkesteamer? Noen som har peiling...fortell??!!! :)

Fortsetter under...

Skrevet

kaffe latte er jo bare kaffe og melk! varm melka i feks mikro eller i en kjele først.

melkesteamer bruker du dersom du vil ha melkeskum, men der er jo ikke sååå viktig!

Skrevet

vet ikke jeg her ble det brukt disse posene, drikker ikke kaffe selv men vet exen syntes at det ble godt når brukte de nescafe (?) latte eller andre poser. ala rett i koppen

Skrevet

dersom du vil ha espresso kaffe, kan du faktisk lage det i kaffetraktern eller presskanna, også! husk å lag den sterkere enn vanlig kaffe/mindre vann!

Skrevet

posene funker greit

Annonse

Skrevet

Det blir hvertfall veldig god smak om du lager ekspresso i en slik kanne. :) og en melkeskummer som du kan sette på kokeplaten f.eks. er ikke så komplisert.

Skrevet

eller kjøp sånn nescafe espresso instant pulver og varm melk bare. nam nam.

Skrevet

Pakkene med småposene fra dagliveren funker ikke...går som en dårlig erstatter...men jeg vil ha kaffe som er slik som fra en kaffemaskin..

Noen som vet hvor jeg får kjøpt denne stål kannen og melkesteamer,ev pris for dette?

Skrevet

Glassmagasinet og Traktøren blant annet har disse.

Kjøp en liten espressokanne og melkesteamer og voila...

Skrevet

du finner det nesten overalt! på typiske kjøkkenbutikker / glassmagasinet

men hvis du virkelig vil ha sånn kaffe som ligner på den fra kaffebaren, anbefaler jeg an kvalitetsmaskin, altså! mye enklere, mye dyrere, men mye bedre!!!

Skrevet

Har en god expresso maskin hjemme, og anbefaler virkelig å gå til innkjøp av en slik hvis du liker expresso kaffe. Det er utroligt hvor mange forskjellige kaffe drinker du kan lage, både varme og kalde kaffe drinker. Jeg jobber også deltid på en kaffebar, så jeg kan gi deg mangen gode oppskrifter på kaffier.

Har du ikke expresso maskin så er den beste måten som så:

Press kaffe i kaffepress. Bruk ikke for sterk kaffe, helst en "mild brew", men bruk mindre vann enn ved vanlig kaffelaging.

Melka varmer du til 75 - 80 grader og bruk en visp og visp melka til du får litt skum på toppen. Dette er faktisk ganske viktig sider det er lufta i selve melka som er viktig, ikke så mye skummet så sant du ikke skal lage en cappuchino.

Oppskrift på Caramel Macchiato

Vanilje sirup (ha i koppen først), melk (ha i koppen etter sirupen), kaffe og karamell saus på toppen (oppå skummet).

Menge av hver ting er en smaksting. Advarsel:Dette er så visst en kaloribombe, men nam nam

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...