Lotta med novembergutt Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Babyen min på 3 mnd har fått en favorittside, sover alltid med hodet til venstre. Så antydninger da han bare var noen uker gammel, men nå synes jeg det har blitt verre og verre. Han begynner å få litt bananform også ... Har vært på 5 behandlinger hos kiropraktor pga kolikk, og han utelukket KISS, så tror ikke det er det ... Er dette noe som går over av seg selv, eller bør jeg kontakte manuellterapaut/fysioterapaut?
Frøken Freken Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Jeg ville tatt kontakt med helsestasjonen, tror jeg, og fått fysioterapeuten der til å se på det. Snuppelure har også favorittside, hun legger seg alltid med hodet til venstre, men når hun har sovnet snur hun like gjerne hodet mot høyre og sover slik - hun er ikke flat, og helsesøster har sagt at det ikke er noe å bekymre seg for. Men hvis jeg hadde sett bananform ville jeg nok tatt henne med til hs.
Maya:-) Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Min også har venstre som favorittside, men jeg fikk beskjed av helsesøster å trene henne opp til å se til høyre. Det funker.... Årsaken er nok at vinduet er på venstre side både på soverommet og på badet der stellebordet står så hun har jo blitt trukket mot lyset, det kan jeg ikke gjøre så mye med. Men, jeg passer på å holde henne over venstre skulder da blir hun tvunget til å se mot høyre. Jeg passer på å snakke/synge til henne fra høyre side, generelt bare jobbe med å få oppmerksomheten fra høyre side. Jeg har holdt på med dette i en ukes tid og synes jeg ser forbedring. Du kan jo høre på helsestasjonen hva de anbefaler, det er mye vi kan klare selv og det meste kan vi jo gjøre som en del av kosen :-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Tulla hadde også en favorittside, og vi fikk også beskjed om å trene opp den andre siden, men selvom hun ble flinkere til å bevege hodet til den andre siden var det andre ting (symptomer) som dukket opp etterhvert. I ettertid vet jeg at hun hadde flere symptomer allerede tidligere, men vi visste ikke at det kom av låsningen. Vel, slutten på en lang historie, tulla hadde KISS, og det ble oppdaget da hun var rundt 3 mndr. Jeg har hørt om andre kiropraktorer som ikke har oppdaget KISS, mens en manuelterapaut har oppdaget det. Jeg anbefaler at du tar kontakt med en manuelterapaut som har erfaring med kiss, du finner en liste på www.kiss-kidd.no Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå