TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Gutten min er 11 måneder, og har vært et monster om natta siden dag 1. Har prøvd alt, til og med Vallergan, men ingenting funker. Var i ferd med å bli litt bedre før jul, da hadde han bare 1-2 oppvåkniner, og morgen kl 6. Men så ble han syk, og nå etter han ble frisk, er alt bare kaos igjen. I natt var jeg oppe 7 ganger, og likevel var det morgen kl 0530. Begynner å jobbe i dag, og skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut dette her. Har aldri hørt om en unge som er så ekstrem før, er bare så frustrerende når alle andre jeg kjenner med unger på samme alder sover hele natten. Lurer på om det er noe jeg har gjort fullstendig galt fra starten, men skjønner ikke det heller. Noen som har det på samme måten? Føler i så fall med dere, og tar i mot alle råd med takk. Vært i kontakt med søvnekspert og alt mulig vi, men skal tydeligvis ikke sove vi. Og når vi har fått en sånn unge først, ser det ikke ut til at samboeren går med på å få flere....
tertilus Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Uff, vi har også en gutt på 11 mnd. som aldri har vært glad i å sove. Han våkner uten unntak to ganger per natt. Her begynner dagen ca kl. 07. Har ikke mange råd til deg, men vil bare fortelle at vi er flere i samme situasjon. Helsesøster sa på 11 mnd. kontrollen at det er mange barn som fortsatt ikke sover ved denne alderen. Det er bare det at man ikke hører så mye om det. Vi har også, som dere, tenkt på hva vi har gjort galt. Tror vi bare må innfinne oss med at barn er like forskjellige som oss voksne. Hvem vet, kanskje både dere og vi får sovebarn neste gang? Vi skal i hvert fall ikke ha to tette, det er helt sikkert! Vi får få begynne å tenke på nr. 2 når vi har glemt (om det er mulig) hvor lite vi sov det første året.. Skal barnet ditt i barnehage nå? Vår starter til våren. Vi har et håp om at han begynner å sove bedre da. Det er det som har holdt oss oppe hele tiden; "han sover nok bedre når han blir seks uker, tre mnd., seks mnd.," osv. Vi har ikke prøvd medisinering. Han er kun utredet for stivhet, KISS, noe som ikke ble påvist. Lykke til til oss begge!
Made in Oman Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Vi hadde en slik gutt! Ingenting hjalp, vi prøvde også Melatonin - men uten effekt. Har ingen råd å gi. Når han var ca 18 md fikk vi rekvisisjon til barneavdeling på sykehuset, samme dag som vi takket ja til den endret det seg ..! Dvs - han sovnet lettere på kvelden, og hadde bare 4-5 oppvåkninger der vi likevel fikk roet han ned. Men lenge etter det var utfordringen at morgenen startet senest kl 05. Og det var ikke vi voksne enige i ... Syns det kom seg veldig når lillegutt begynte å få større ordforståelse. Når han var ca 22 md begynte vi å se at når vi fortalte han at det ikke er morgenen enda, så klarte han faktisk å roe seg enda en liten time ... Fortsatt våkner han vanligvis etpar ganger om natta. Han er nå straks 2,5 år. Men dette regner jeg med er vanlig, han opplever jo så mye i barnehagen ila dagen og drømmer mye. Til samboeren din kan du fortelle at barna IKKE er like. Ja, det er sikkert en liten risiko for at nr to også får dette sovemønsteret, men det er ingen regel som sier at om du har en så får du en til. Vi fikk gutt nr to rett før det første "sovemonsteret" fylte to år, og han er av en helt annen natur. Storebror var veldig urolig og utilpass fra første dag, lillebroren er en rolig og harmonisk kar som kun blir hysterisk når han blir sulten og ikke får mat umiddelbart. Han smiler og leker og utvikler seg helt normalt, og det blir enda tydeligere for oss at søvnproblemene til storebror også preget utviklingen hans. For all del, han er nå aboslutt på høyde med andre jevngamle, men han låg aldri og lekte og pludret - var bare sint og utilpass ... Det fantastiske for meg som mor, er å få oppleve dette som alle veninnene har snakket om - hvor fantastisk det er å vere mamma! For det er faktisk ikke fantastisk når du har en som holder på å knekke deg av fortvilelse. Så jeg håper du får en til, og at du får oppleve den roen og freden det er med et harmonisk og rolig barn Mitt råd er: Ikke glem tidsperspektivet, DET GÅR OVER! Krum nakken, du er sikkert over halvvegs i intense våkenetter! Lykke til
Babyen vår<3 Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Kjenner meg igjen her gitt. Sønnen min er 9 mnd og vi har prøvd alt. Tilslutt gikk vi til manuelterapaut og der viste det seg at han hadde KISS. Det eneste symtomet han hadde var at han ikke sov om natta. bare våkna hele tiden. Trodde virkelig jeg skulle gå på veggen her. Men nå har han fått behandlig og er så mye bedre. Endelig sier jeg bare!! :-)
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. januar 2009 Lillegutt her hadde kiss, fikk behandlig for det da han var et par måneder, og har vært på flere oppfølgingstimer, og er helt friskmeldt av manuellterapauten. Går jevnlig til fysioterapi for å se at alt ser normalt ut, og det gjør det. Utvikler seg helt som han skal... Har også vært på barneavdelingen på sykehuset uten at de fant noe feil. Tok ultralyd av hodet, og litt andre tester. Er nok mest det at han er så vanvittig viljesterk. Merker det på dagen og, blir skikkelig sint når han ikke får det som han vil.. Ligner nok på pappaen sin, som og er ganske sta... Gjør veldig godt å ha en samboer i turnus, så jeg har mulighet til å sove litt på formiddagene. Er nok det som gjør at jeg fungerer ganske greit tross alt:-) Er alltid verst på morgenen før jeg får tatt "frokostluren" min... Jobber turnus selv og, og har inntil videre kuttet alt av dagvakter, for det tror jeg ikke hadde fungert. Da begynner jeg på jobb 4,5 mil unna kl 0630, så det hadde blitt litt for tøft nå, tror jeg. Dårlig med barnehageplasser her jeg bor, men regner med det ordner seg fra august. Om ikke søvnen retter seg før den tid, får jeg jo håpe det gjør det da. Håper virkelig ikke han skal fortsette til han er to eller tre. Føler virkelig med deg som har en sånn en... Og dere andre, selvfølgelig:-) Håper på en nummer to her og, men et med to tette har jeg slått fra meg, ja:-) Regner sjansen for å få en sånn baby til som liten, og må bare overbevise samboeren om det samme. Men venter med å mase til vi sover litt bedre, tror jeg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå