Gå til innhold

jeg tror vi trenger hjelp for å berge forholdet, han mener det er tull...hjelp..

Anbefalte innlegg

hei damer.

Ja, da har det seg slik at min beste venn, min elskede samboer, far til barnet og min framtidige ektemann (håper jeg da!) og jeg ikke har hatt sex egentlig siden vi lagde babyen vår, dvs. ca 14 måneder siden...

og nå er han (sambo) flyttet inn på eget rom fordi han får vont i ryggen av senga vår..

vi er gode venner og har det fint sammen, men når kvelden kommer er vi ofte slitne og blir fort irritert på hverandre. blir lei av å mase om rydding, roting, dører som må lukkes ol, og han blir lei av maset mitt...

jeg sliter seriøst med manglende lyst, og vil ikke kysse han engang, jeg vil mye heller kose ol, og mener at vi ikke kan komme fra null til hundre på en gang, skjønner? (med det mener jeg at for meg blir det feil å ha sex når vi ikke kan holde i handa engang når vi går tur...)

tror egentlig vi må søke hjelp før det går riktig ille, men han mener det er bare tull og de problemene vi har bør vi finne ut av selv. han er veldig tolmodig med meg og jeg ser at han prøver, må være frustrerende for han som har lyst, skjønner jo såpass da! han er en god og omsorgsfull både pappa og kjæreste, en skikkelig bra kar altså.

Hva tror dere? har dere noen gode råd å komme med? hvordan holder dere liv i kjærestelivet? gjerne spark meg i reva altså hvis det trengs! på forhånd takk!

Fortsetter under...

Hei,hei!

Vi hadde det også sånn for en stund siden.

Hadde sex like før fødselen men så ble det ikke noe på 5 mnd.

Jeg tenkte også det med null til hundre,men innså at jeg bare måtte gi meg.Innstilte meg på at det snart måtte skje og fikk faktisk lyst etterhvert.

Jeg var redd for at det skulle være vondt også føler jeg med ikke så voldsomt fresh lenger så synes nesten det er flaut å kle av meg.

Men det gikk da bra og mannen ble i betraktelig mye bedre humør;-)

Føler at mye løsnet,ikke vet jeg hvorfor.

Jeg fant hvertfall ut at jeg måtte slipe litt på en kant her og der,er ikke bare bare å være mannen i det her heller.

Det er fortsatt mye masing,men vi er nærmere der vi var før jeg ble gravid.

Lykke til!

Du har min dypeste empati- for vi har det også slik, heldigvis er min mann også tålmodig. Jeg skylder sexlyst og vi koser ingenting heller- men vi hardet koselig, med den skjønne sønnen vår som vi begge er forelsket i:) Han ligger ofte i sengen vår, mellom oss med egen dyne, så vi har både fysiske og mentale barrierer kan man si. Det er nok litt sånn at man må hive seg uti det, og nesten "manne seg opp". Men samtidig er det veldig viktig å ikke presse seg selv til noe man absolutt ikke har lyst til- man kan pushe seg selv hvis det er latskap/mangel på energi som står i veien men ikke hvis man føler avsky, da kan problemene bli enda større. Jeg kan ikke huske hvordan det var å ha skikkelig lyst lenger, men jeg tror nok den kommer snikende med vår og sol. Fokuser på deg selv og din lyst, heller enn å presse deg til noe, mener jeg da. Prøv å huske hva som tente deg før dere ble foreldre og se om du får lett fram noen erotiske følelser, de ligger der, men med barn og rot og baby som førstepri må man jobbe tusen gang hardere enn før tror jeg. Ønsker deg masse lykke til!!! Godt å høre at du har en så flott og tålmodig mann- en god klem til dere begge:)

• 3 uker senere...

Vi også har det litt sånn..men ikke på sexen, for den er der...men andre småting som vi ikke er flinke å prate om.

I vår kommune er det samlivskurs for førstegangs foreldre, gratis. Han ville ikke, men jeg sa at dette er ikke fordi vi har problemer, men fordi vi kan gjøre forholdet enda bedre. Jeg sa også at vi har ingen ting å tape på det. Det er verdt å få litt info utenifra.

Hvis han vil ha en forhold med meg må ha være villig til å gi litt...og det var det som gjorde at han ble med. og han syntes det var kjempe bra!!!

Nå etter unge nr to, føler jeg det er på tide med en ny sånn runde...det som hindrer oss er at det koster litt. Men om ikke lenge vil jeg forlange et nytt samlivskurs. Det er verdt det.

husk, ikke for å redde forholdet, men for å få det enda bedre!!! :-)

Lykke til.

Kjære deg, det er utrolig trist hvis dere lar daglige bagateller ødelegge for et fint forhold. La en bagatell være en bagatell! I dag er det full aksept at småbarnsforeldre har det rotete etc. Vi må ikke være supermødre som mestrer alt.

Mitt råd er å sette av en kveld sammen hvor dere prater om hva som er viktig i forholdet og familien. Skriv det ned på papir! Er det så viktig at hjemmet er strøkent? (for meg er det en bagatell) Kan dere anskaffe vaskehjelp? (det er verdt hver krone) For oss er det viktigste nå å kose oss sammen når vi har mulighet. Dette skal være en fin tid, og vi begge er jo kjempelykkelige over at vi har fått et friskt og fantastisk barn som beriker livet vårt så mye. Jeg orker ikke å irritere meg over småting og ja det er rotete her. Det hjelper selvsagt med vaskehjelp innimellom. Men vi koser oss sammen og tar vare på hverandre. Det er jo det som er viktig. Kjærlighetslivet er fortsatt litt i dvale og det samme er lysten, men det er også normalt. Det kommer!

hei.. skjønner akkurat hvordan du har det! Har det akkurat som deg.. Vi har hatt sex èn gang siden jeg var ca 4mndr gravid.. Jeg har også bare lyst til å kose,,men hver gang jeg prøver å liksom bare holde rundt han,for å kose litt,,så vil han kysse (skikkelig tungekyss) og begynner med en gang å vil ha sex! Jeg skjønner han jo...han er mann, og vil ha sex! Men jeg kjenner rett og slett avsmak på det :(

Mannen min er også en fantastisk mann! Han er en fin venn, og en kjempeflott pappa for våre tre gutter! Men han er veldig opptatt av at huset skal være rent og ryddig (og det gir meg dårlig samvittighet, for jeg blir raskt sliten, og vil heller bruke energien min på lillegutt)

Han jobber også skift, og prater mye om jobben sin!! Men jeg vil ikke høre om jobben hans,,,jeg vil mye heller prate om andre ting!

Vi har vært gift i 10 år nå (giftet oss ganske unge)..

De beste stundene har vi når vi er ute på turer i skog og mark,og lager bål og griller pølser..da har vi liksom nærhet,,uten mas om sex.

Han skjønner at jeg trenger tid,,men har begynt å mase mye i det siste..Og jeg må innrømme at jeg er redd han skal finne sex en annen plass (spesielt fordi han er utrolig mye på dataen, faktisk litt sjalu på pc'n, for den får mere oppmerksomhet enn meg!!) Men egentlig tror jeg ikke han vil gå til andre,,men redselen sitter der

Jeg vil så gjerne at vi skal finne tilbake til slik det var før vi fikk barn! Men vet ikke hvordan!!

kjennes ut som en vond sirkel.

ønsker det lykke til , og håper du får det bra!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...