Gå til innhold

Fottøy inne i vinterposen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva slags fottøy barna/barnet ditt har på seg inne i vinterposen? Jeg har en voksipose, men merker at det trekker ned i fotenden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa mi har "polsokker" over ullstrømpebukse/ullsokker. Ligger i stor skinnpose og er god og varm på bena når hun kommer opp.

Skrevet

Ps, det skal strengt tatt ikke trekke inn i voksiposen, har du knyttet den helt sammen på midten?

Skrevet

ja mener det er tett på midten, kjenner at lår og legger er varme, men når jeg tar hånden helt i bunnen av posen kjennes det mer kjølig der. Tror det er fordi det ikke så god isolerer der fotstøtten til vognen slutter, kommer nok mer kald luft fra flere kanter. Men jeg er førstegangmamma og alt er nytt for meg, så jeg har kanskje ikke funnet ut beste løsning. Takk for tips av fottøy!

Skrevet

Legger aldri jenta mi helt ned i posen siden luft også isolerer. Hva med godt fottøy, og litt lengre opp i posen hvis hun ligger? Du kan jo evt legge et teppe rundt posen nederst som begynner litt under leggene og så rundt...

Skrevet

Når du legger barnet, og har "pakket det inn" så stikk armen oppifra og under posen ned til tottelottene. Sørg for at de ikke ligger med voksiposen stramt under og rundt føttene men at det er romslig og "luftig". Som hun andre skrev, luft isolerer, så det er viktig at føttene ikke ligger i klem. Jeg bruker tynne ullstrømper med tovede, romslige sokker over.

Skrevet

Vi bruker saueskinnstøfler eller tykke ullsokker

Skrevet

Mine har aldri vært kald på beina i voksiposen og de har lagt bare i strømpebuksen. Du legger den vel dobbelt og da skal det ikke trekke altså. Men det du kan gjøre er å legge et lite lammeskinn i bunnen for det isolerer. Evt ta et tynnt ullteppe i bunnen og legge rundt beina.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...