Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvem som kan sette meg på Pergo? Lege eller gynikolog? Må jeg til Gyn og ta prøver først og så tilbake til lege og evnt få Pergo? Har time hos legen i morgen for å bli henvist til utredning og tenkte det var kjekt å kunne vite hva dere andre har fått (i tilfelle jeg må presse på litt og kreve:o)) Ikke lett å vite for en uerfaren hva man kan få ved litt mas og hva man ikke kan få. Vi er som regel for mye nikkedukker mot helsevesenet i Norge tror jeg. Virker som om de som krever litt får til ting fortere etc???

Hilsen litt redd for å kreve Xena:O)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort sett må du til gyn.

Kan bare fortelle hvordan jeg gjorde det:

Var hos legen og forklarte problemet. Det ble tatt blodprøver, så jan kunne sjekke opp det han kan først.

Neste gang jeg var hos ham fikk vi beskjed om at jeg ikke har eggløsning. Men han kunne ikke gi meg noe medisiner uten en skikkelig undersøkelse, så jeg ble henvist itl gyn.

Ble faktisk sendt til Ahus, men de prioriterte meg ikke. Så etter å ha ventet 3 mnd på at de skulle sette meg på venteliste, ringte jeg en gyn jeg har vært hos før.

Der kom jeg inn og fikk tatt ultralyd og blodprøver, og fikk med meg provera og pergo.

Enkel pergo hjalp ikke, så var tilbake hos gyn denne uken, og da fikk jeg en dobbel kur. Håper den hjelper!

Men igår fikk jeg faktisk brev fra Ahus om time! Har altså ventet 8 mnd på det brevet.. Og i tillegg er timen i slutten av mars.. Herlighet..

Hvis du får en god gyn skal du ikke behøve og presse.

Vet ikke hvor du bor, men hvis du bor i nærheten av Oslo anbefaler jeg at du prøver å få henvisning til Femina klinikken på Bryn. Dr. Ullern der er veldig flink, og kjent for å ha god erfaring med barnløshet.

Skrevet

Takker for utfyllende svar:O) Kom fra legen nå nettopp. Han hadde sin andre dag på jobb og var yngre enn meg og hadde ikke mest erfaring på gangen i dette. Så jeg måtte fortelle om hva jeg ønsket. Det ble til at jeg fikk henvisning til spes.Gyn så får jeg ta det med han. Fikk time 12.februar:O) Han kan vel evnt henvise meg videre om det skal være noe?

Han skal være veldig dyktig Gyn og da jeg var hos han sist, da han fant noe galt på embryoet tok han en tlf med Rikshospitalet og fikk prate med vakthavende lege på Gyn mens jeg satt der. Det var en fredag og på mandag var vi inne på Rikshospitalet (men da hadde det dødd i løpet av helgen). Så jeg har god tiltro til at denne mannen kan hjelpe meg. Er veldig spent nå!!!!!

Bestilt time hos min fortsoneterapaut også. Skal dit på eggløsningsdagen min 3.februar:O) Jeg var hos henne en gang og hun spør meg: Jøss, har du melk i brystene etter jenta di ennå? Jeg svarte: eeehhhh.....nei! Hun påsto det var full aktivitet i brystkjertlene. Jeg gikk hjem og testet meg (jan.2006, da prøvde vi ikke) og jeg var visst gravid (som også endte i MA). Så hun har jeg troen på altså:o) Da jeg ringte nå så påsto hun at de hadde hjuplet mange med å bli gravid:O) Krysser armer og ben!!!

Håper din doble Pergo virker da!!!! LYKKE TIL!! Blir spennende å følge med deg og andre her inne:O) Du må selvfølgelig rope ut om du blir gravid:O) krysser armer og ben for deg også:o)

Skrevet

Spes gyn skal i utgangspunktet ikke behøve å henvise deg videre.

Med mindre det blir snakk om noe IVF, men det er jo laaangt frem :)

Håper virkelig den virker, men jeg hadde så ståltro i begynnelsen av forrige kur at jeg prøver å ikke tenke på det.

haha jeg skulle liksom ta en laaang pause fra bim jeg da, også varte det 1 dag før jeg var tilbake :)

Skrevet

hehe......ja, man blir litt avhengig:O) Det er jo ikke alle venninnene som er i samme situasjon akkurat, så vi trenger vel noen å prate med vi da:O)

Jeg har også ståltro på en slik kur etter å ha lest MYE oppløftende om det her inne. Men det virker som om nesten ingen får hjelp før de dobler eller tripler dosen??? Så hvorfor ikke gjøre det med en gang? Det er kanskje for at de er redd for 5linger?

Lykke til!!!! Når har du el og ikm?

Skrevet

Er vel det at de er redd for overstimulering.

Men er enig at de bare burde gå rett på dobbel.. De burde lære seg å se ann pasienten syns jeg..

Jeg har lest mest bra om dobbel og trippel kur - så vi håper at det sitter nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...