ønskebaby80 Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Heia Spent på hvordan det går med deg? Fortsatt positive tester? Har tatt fire til nå og alle er svak positiv, tok siste i går kveld... Ny igjen i morgen da er jeg på rd 12, er så spent, men håper og kan ikke tenke meg 4 tester tuller med meg... Skal ikke ta blodprøve før neste fredag, sååå lenge til! Når skal du ta den?
snuffe Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Heisann, joda, fortsatt positive tester. Har bare sånne billigstrips liggende nå, og de blir ikke knallsterke, men absolutt utslag. Orker ikke forholde meg til å tolke hva det kan bety, så jeg bare avventer hcg-målinger. Fikk ikke beskjed fra klinikken om å ta noen blodprøver, de mente vanlig test holdt lenge (og i følge dem skal jeg ikke ta noen test før i morgen anyway). Men jeg var innom fastlegen og tok en hcg-måling i går, og skal ta en ny der i morgen. De trodde jeg ville ha resultatene fra den første i morgen og den andre tirsdag eller onsdag. Spennende å se om det stiger som det skal, men selv om jeg har nerver i forhold til det er jeg langt mer avslappet enn jeg har vært på noe tidspunkt før i denne prosessen. Klart fire tester ikke tuller med deg! Vi er nok gravide begge to, ser du. :-)
lene80 ¤ruger på 2 egg¤ Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 Hei igjen Ja nå tok jeg en digital test i går på dag 13 og der poppet det opp gravid på under et minutt og ingen mensen kommet, så nå må jeg vel tro det :-)))) hvordan gikk det på prøvene? spent å høre! jeg tilhører tromsø oog skal ikke ta prøve før fredag om 6 dager!! vet ikke hvorfor man må vente så lenge her.... Likevel tror jeg ikke det kommer til å gå opp for meg før jeg får mage og kjenner liv der, hehe :-) blir nok lett sånn når an har prøvd og ønsket så lenge. Håper alt er bra med deg og at vi begge kan flytte inn på 1.trimester. Bekymrer meg så veldig nå for om egget kan ha krøpet opp i egglederen å lagt seg til ro, siden jeg har hatt en slik graviditet før...vel og merke uten ivf.. men siden egget var klar til å feste seg som legen sa allerede fra dagen jeg satt det inn håper jeg på det beste :-)
snuffe Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 Gratulerer! Prøvene mine var litt så som så... HCG på 33 fjorten dager etter egguttak. Det er temmelig lavt, helt i underkant av normalen, men det meste kommer visst an på stigningen. Tok nye prøver fredag, men får ikke resultater før utpå dagen mandag. Testene er kraftigere og jeg er kvalm, så vil tro det er en stigning der. Sjansene for at det skal være en exu er nok også til stede, men ikke så mye annet å gjøre enn å vente og se. Jeg veksler litt mellom å være superoptimist og tenke at dette går helt fint og å være negativ til tusen og bittert klar for ny danmarkstur. Blir en lang helg. =)
lene80 ¤ruger på 2 egg¤ Skrevet 24. januar 2009 #5 Skrevet 24. januar 2009 Håper virkelig det stiger, vi får satse på det vet du :-) Noen embroyer er jo litt slow og trege i starten så får håpe spiren sitter der den skal og utvikler seg i superfart sa de noe om va normalen var siden de sa det var rett under? har du hatt exu før? Det var det som var hovedsaken til at jeg må igjennom dette da jeg var 8 uker på vei for 5 år siden og hadde da et vitalt foster i egglederen, jeg så hjertet banke på ul,var ikke noe særlig nei..men det skal ikke skje deg nå!! :-))) Krysser fingre og alt for deg, spent å høre fra deg på mandag! :-)
snuffe Skrevet 24. januar 2009 #6 Skrevet 24. januar 2009 Ja, tror som sagt der er stigning. Men det er visst en del risikoer assosiert med lave utgangstall selv om de stiger fint, selv om det selvsagt er det viktigste... Jeg bare googlet meg til at det er lavt. Nordica ville ikke uttale seg om sjansene før de har resultatene fra fredag, og jeg var bare på laben hos legen, de kunne ikke si noe annet enn at "det er i hvert fall en positiv test." Aldri vært i nærheten av gravid før, verken exu eller noe annet. Time will show, antar jeg.
lene80 ¤ruger på 2 egg¤ Skrevet 24. januar 2009 #7 Skrevet 24. januar 2009 Okei, det jeg fikk beskjed om sist var at hcg`en dobbler seg på 48 timer gjør det ikke det er sjansene for exu store...jeg var igjennom flere ul og blodprøver før de fant ut med sikkerhet at det var der det var. i og med at det er så tidlig er det vanskelig å finne ut sa de...jeg hadde supersterke tester og mye tegn på graviditet den gang og, så det er så vanskelig å sammenligne, det som er så synd...at slikt skjer er urettferdig, særlig når man har gådd i gjennom alt det vi har på assistert! Men sjansene for at det skal skje er jo minimale forde om de er der...Så jeg tror heller på en liten treging som du har i magen din =)) Får bare håpe og håpe at det ender godt, det er det viktigste :-))
lene80 ¤ruger på 2 egg¤ Skrevet 26. januar 2009 #8 Skrevet 26. januar 2009 Hei igjen shute Fått svar på prøvene nå? Jeg er kansje rar, men ringte spådame i går...jeg har brukt hun samme i over ett år,pratet med henne 3 ganger tilsammen og hun er utrolig treffsikker.Hun spådde graviditet på meg for 7-8 mnd siden som skulle skje rett før nyttår eller like etter. Det er jo skjedd nå...var nødt å høre om hun så noe, jeg nevnte ingenting, og hun spurte nesten med det samme : er du gravid? og så at jeg var veldig utålmodig i disse dager...ble så glad for at hun så det, hun kunne videre fortelle at alt blir å gå bra og at ei jente blir født ca. 14.september...altså litt før jeg egentlig vil ha termin...Var i lykkerus :-))) Samme dama har spådd to av mine venninner gravide og hvilket kjønn, de er nyfødte nå og alt har stemt... Litt skummel men utrolig morro at de virkelig kan se så mye... Slapper litt mer av nå faktisk,hehe Håper alt står bra til med deg :-)
snuffe Skrevet 26. januar 2009 #9 Skrevet 26. januar 2009 Hej igjen, jo, da var testen tilbake. HCG var gått fra 33 til 94 på to dager, som jo er en utmerket stigning. Er fortsatt litt lavt i forhold til hvor mange dager det er siden uttak, men den har vel bare festet seg tregt. Det er fint, og jeg er litt roligere. Tror det blir UL allerede i slutten av neste uke, så det er jo spennende! Så bra at du slapper av! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå