Gå til innhold

36+4 og baby ligger fortsatt i sete - noe håp om at den snur seg?

Anbefalte innlegg

Ble litt redd nå - har absolutt ikke lyst på setefødsel!!!

Dette er nr. 2 og jeg hadde rett og slett ikke tenkt over at det ikke skulle bli en "normal" fødsel.

Noen som kan berolige meg med at det fortsatt er tid og plass til at babyen kan snu seg med hodet ned?

Jordmor synes ikke vi skal prøve å snu baby manuelt siden det er nr. 2 og forrige fødsel var ukomplisert....

Fortsetter under...

Det er vel alltids et håp om at babyen kan snu seg helt frem til fødselen, men sannsynligheten blir vel mindre til lengre du går. Men jeg kan fortelle at jeg fødte nummer to i seteleie forrige torsdag, og det var ingen problem!! Det tok litt lengre tid fra vannet gikk til riene startet regelmessig enn forrige gang. Men det tok 5 timer fra riene startet regelmessig til jenta var ute! Ikke noe verre enn forrige gang på noen måte. Jeg ble veldig godt påpassa, Jordmor inne hele tida, og legen var også der mye. Under selve utpressingen var det vel 5 stykk der, litt av en heiagjeng!!! Opplevelsen denne gangen var mye bedre en forrige, jeg er veldig glad for at jeg ikke valgte keisersnitt!!

Godt å høre! Tusen takk for at du deler en positiv opplevelse på noe jeg akkurat nå ser for meg som et skrekkscenario......

Siden jeg skal føde på Haukeland er ikke keisersnitt et alternativ. De tilbyr det så å si bare i ekstreme tilfeller! Er også mer klar for fødsel med seteleie enn et keisersnitt.

Hadde en "drømmefødsel" med førstemann; 3,5 timer fra vi ankom til hun var ute. 10 min pressrier etter at vannet ble tatt.

Er derfor innstilt på at denne fødselen skal bli enda lettere (om mulig:-).

Driver nå med både yoga øvelser oa. som kan hjelpe til at poden flytter på seg. Hadde gått fra sete- til tverrleie fra onsdag til fredag, så han er hvertfall bevegelig nok:-)

Skal på UL mandag, og hvis alt er ok med morkake (hadde blødninger i 1.trimester) starter vi opp med moxa-behandling. Gammel kinesisk metode som skal stimulere livmor og baby til bevegelse slik at han kan finne "riktig" posisjon.

Slår meg altså ikke til ro med at man kan ha en flott opplevelse med setefødsel. Synes risikoen for komplikasjoner er for stor til at jeg vil la alternative måter stå uprøvd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...