Gå til innhold

Vært på fødselssamtale (stort barn?-KS?)

Anbefalte innlegg

Var på fødselssamtale i går. Kom vel som forventet ikke så mye videre, men har fått satt igang prosessen. JM var trivelig og føler at hun skjønte min engstelse og mine ønsker. Hun skulle ta opp saken med legene og så blir det å avvente vekstkontroll 3,5 uke før termin.

Pga at eldstemann veide 4675g dagen før termin og begge familier får stadig større barn, så er trolig gutten i magen minst like stor. Eldstemann kom med hastekeisersnitt pga høy likestand, så har ikke fått bevist at jeg kan føde store barn. Heller ingen som har banet vei! Rett etter forrige fødsel bekymret jeg meg veldig for hvordan min egen kropp skulle tåle vaginal fødsel av stort barn, men nå er jeg engstelig for at det ikke skal gå bra med den lille i magen.

Jeg sa ifra at jeg i alle tilfeller ikke vil føde vaginalt opptil termin, helst ikke de siste 2 ukene. Eldste må nemlig ha vært minst 4,2kg 2 uker før tida. Jeg sa jeg ville føle meg trygg og mye roligere hvis legene nå kunne gi meg en dato for planlagt snitt, så får denne heller revurderes hvis babyen mot alle odds antas å være liten/normal på vekstkontrollen. Vi ble enige om å forsøke modningsakupunktur samtidig med vekstkontrollen 3,5 uke før, hvis rett JM var på plass. Videre så kunne vi forsøke tøying/stripping fra det er 3 uker igjen. Igangsetting er et alternativ, men det føler jeg er veldig avhengig av vekstkontrollen og hvor lenge før termin de foreslår å sette meg igang...

Skal få høre ståa i saken av min faste jordmor på neste time 26.februar. Føler ikke behov for å prate mer om saken, det hele handler jo om konkrete fakta. Men blir jo litt venting da :) Ikke minst føles det som en evighet til vekstkontrollen som får MYE å si!

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...