Gå til innhold

julegaven min:)

Anbefalte innlegg

Ja dette er jo en liten stunn siden, men siden jeg sitter her å leser om alle de fantastiske fødehistoriene så fikk jeg lyst til å fortelle om min,da jeg skulle ha han minste gutten..

Terminen var satt til 31 desember men alt startet lillejulaften...

Vi sitter å slapper av hjemme på kvelden etter en laaang da med alt som skal være ferdig til jul... har besøk av to brødre og faren min..

Plutselig får jeg en "følelse" i magen å skriver sms til mamma som skal være med på fødselen... "jeg har en sånn følelse " skriver jeg og får tilbake" er det på tide å reise til sykehuset"? neida .... følelsen forsvant og vi gikk å la oss i 24tiden.. sov godt hele natta, men våknet kl 815 av att jeg måtte tisse... var på do å tenkte hmmmm? gikk inn til gubben å sa.. klar for en fødsel i dag kjære? joda han var jo det om jeg var klar:) vi blei enige om ikke å si noe føre vi var sikre på att murringene mine var rier. vi hadde fortsatt besøk av to brødre og faren min.. jeg treffer pappa på kjøkkenet der han er i gang med å koke julegrøten.. han ser på meg og sier.. jasså så nurket må ut i dag? murringene mine var kanskje lettere å se på meg enn vi først trodde:)

uansett... jeg skjønte att dette kom jeg ikke unna i dag så vi begynte å ring rundt til familie og sykehus... der fikk jeg beskjed om att siden ikke riene kom med gjevne mellomrom så burde jeg være hjemme så lenge som mulig.. men jeg kunne komme så fort jeg følte for det..

jeg rakk å spise julegrøten kl 12 , men riene mine blei kraftigere og en stund kom de med 6-7 min mellomrom.føre de dabbet av litt igjen.jeg hadde såå lyst til å åpne pakker med min sønn som den gang var 21 mnd og det gjorde vi kl 1230... jeg gjorde ikke noe annet enn å sitte i en stol å rugge frem og tilbake.. hehe... da kl blei 1445 var det som å skru på en bryter , da hagla riene på uten stopp og vi rasa avgårde til sykehuset som er 5 min unna.. men ingen hadde tenkt på mamma som bor 2 timer unna... jeg heiv meg på tlf å sa att nå er vi reist, hun lurte på om hvor langt det var immellom riene og jeg svarte mellom vært pes att trur det er rundt 2 min.. fikk ikke med meg att hun sa hade men regner med hun fikk litt hastværk:) vi kom nå fram iallefall og fikk vagga meg opp på føden.. der blei vi møtt av verdens koseligste jordmor.. vi fikk komme inn på ett føderom med en gang.. men du verden så fin solnedgang det var julaften 06.. hehe det måtte jo JM få tatt bilde av.. trur ikke hu skjønte helt att jeg faktisk hadde det VONDT...

men men.. jeg fikk nå en seng å blei lenka fast i de forhatte ledningsmåledingsene...å JM skjekka åpningen å den var 4cm... sukk.. jeg hadde egentlig håpa på att det ikke var noe ville bare hjem igjen... men sånn gikk det..

Fikk klyster å kjempa meg mellom 3-4 digre rier før jeg fikk komme på do... det var himmelen det.. hehe da var kl 1645,, jm skjekka meg igjen å da hadde jeg 7cm å VONDT som bare fy... jeg lå hele tiden å venta på mamma,for av en eller annen grunn fikk jeg det for meg att så fort hun kom så ville alle mine plager være over. stakkars gubben min.. han var jo så flink å snill hele tiden...(for en sprø tanke da.. att det går an) JM sa att hu skulle ta vannet så fort mamma kom men ville vente litt for hun mente babyen kom til å komme raskt.. Endelig kom mamma....kl 1730.. jeg hadde 8cm åpning og JM tok vannet..

Ja å skal jeg si... jeg satte i ett uul å sa att nå presser jeg.. JM ba meg om å vente... lett.. måtte få på seg utstyret .. jeg jeg klarte ikke vente så hun endte opp med en gummihanske og plastikkforkle på snei.. 2 trykk og ut spratt ungen.. en meter ned i senga... jeg ser litt rart på mannen min å på mamma å spør var det alt er det tom inni der?

vi fikk en nyydelig velskapt liten gutt kl 1745.han veide 3460g og var 48cm..jeg og mannen var så lykkelige og smil og tårer om en annen.. måtte sy 3 må sting etter å ha født på 8cm.. ikke værst

Hehe må ikke glemme det att mamma var så rørt å stolt som en hane har vel aldri sett hu så vill føre.. spant rundt inne på føden å ringte rundt grein å lo.. hehe ett syn og ett minne jeg ikke glemmer..skulle tru det var hu som akkurat hadde født..

nå er gutten min 2 år å han eldste snart 4 og til sommeren får de en lillebror eller lillesøster...

dette blei langt men det er ikke lett å skrive en fødsel i korte trekk..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139493613-julegaven-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...