Gå til innhold

Noen her som jobber som skoleassistent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og kan jeg spørre hva dere har i timelønn?

Skrevet

Hei.

Je jobber som skoleassistent. Jeg går på fast lønn, så har samme lønn uansett om det er sommerferie eller full arbeidsuke,

Her i min kommune går det på årslønn, minste årslønn er 218 000 i året. Så trekker kommunen 11 % av årslønnen fordi man har mye ferie og så trekker dem skatt etter det.

Jeg har 54 % stilling og har ca 108 000 i året. Så trekker dem 11 % av dette før skatt. Så i året etter skatt har je ca 90 000. Så det er ikke mye, men du har masse ferie da,.

Siden je er alenemor prøver je å få tatt på meg ekstra vakter på eldre senter ol også.

Tror også at høyeste stilling er 70 % siden skole dagen er så kort.

Skrevet

Ok, takk :)

Da spørs det vel om det er noe å satse på for meg, for da går jeg kraftig ned i lønn.

Skrevet

men om du går inn i en jobb som assisten (altså noe som ikke krever utdanning) teller all arbeidserfaring du har fra før av.. så har du jobbet noen år før kommer du til å få mer enn dette...

Skrevet

Er ikke et veldig godt betalt yrke, men man har masse ferie da :) Var godt med nesten 2 mnd ferie i fjor sommer :)

Skrevet

jeg jobbet som det en stund,kan være man føler at det er dårlig betalt medtanke på om elev du har er krevsom fks.. jeg hadde 114 kr timen tror jeg det var men hadde rundt 170 som lærervikar.. ville ikke satset på det som yrke dersom lønn er en viktig faktor.men nå varierer vel d fra kommune til kommune..

Skrevet

Jeg har ikke et godt betalt yrke fra før, men har ca. 150 kr timen nå, og det er uten tillegg. Mer med tillegg.

Lønna teller nok en del, ja, så tror jeg taper en del på å ta en sånn jobb...

Skrevet

Jeg er assistent i sfo og vikar i skolen. Assistenlønna er på 118 etellerannet, lærerlønna er 195,- Heldigvis har jeg mest vikartimer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...