Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Gutten min er ørebarn. Har nå på vinteren mellemørebetendelse ca hver 2. mdr og veske i mellemøret. Nå har trommehinden sprunget 1 på det ene øret og 2 gange på det andre øret på 7 uker. Vi går til kontroll hos ørespesialist hver 2. måned, men der er ennå ikke gjort noet tiltak som f.eks dren. Det heldige er at gutten min er ikke plaget med øresmerter, får bare høy feber og det er det. Hva er jeres erfaringer? Hvor mye sku til før barnet deres fik dren? Forsvannt øreplagerne av sig selv? Takknemelig for svar. Vil veldig gerne høre andres erfaringer.
cathrine&emma Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 min datter er nå 3 år, når ho begynner i barnehage når hun var halvanne år, fikk hun mye ørebetennelse, på samme øret, og hadde/har veske i mellom øret, vi var også hos ørespesialist 2 ganger, men det han sa til meg var at, siden hun hadde så godt språk og snakket/hørte så godt, ville de ikke legge inn dren fordi da hadde de erfart at det gikk motsatt vei, at barnet hadde da begynt å snakke/høre dårligere, hun har ikke hatt noen probelmer siden i sommer, ! eller trodde hun måtte på pecilin nå etter jul, men det gikk over av seg selv, så kan hende at dette er noen han får på vinteren, og vil vokse det av seg? men jeg har også hørt at de vil vente lengst munlig, med å legge i dren for å se om barnet vokser det av seg?, at minimun grense er 3 år, men bare høre med legen hele tiden, mas litt på de og få de til å forklare deg i detaljer på hvorfor de ikke legger inn dren på han! håper dette var noe hjelp. lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Takk for svar. Ja, det er noet han får om vinteren. Mange gange. Første ørebetendelse fik han julen da han var 8 mdr. Nå er han 3 år i April og er oppe i 13 ørebetendelser og trommehinderne er sprunget 3 gange de siste 7 uker. Gutten min høre veldig bra og har bra språkutvikling, så det er i og for sig bare de ofte ørebetendelser som er et problem. Vi har idag vært hos ørespesialisten. Det er fremdeles ingen dren. Legen mener at dren ikke vil hjelpe på selve mellemørebetendelserne og så lenge gutten min høre og utvikler språket er der ingen grunn for dren. Veske i mellemøret er og en uundgålig ting når en har så ofte mellemørebetendelse så det er ifølge legen helt naturlig at gutten min har veske på ørenene. Håper han vokser det av sig, ja.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 jenta mi er 15mnd, og har hatt 5 ørebetennelser m. penciliinkur og et par uten. hun er alltid forkjølet og halsbetennselse i tillegg. vi skal nå til spesialist og legge inn dren. lei av at jenta konstant er sjuk, og hun går alltid 14 dager uten mat hver gang og legger da ikke på seg så mye siden hun blir fort syk igjen. skal bli godt å gjøre noe med dette! aldersgrense på 3år er det jo da ikke, jobber i barnehage hvopr mange på 1,2, og 3 år har lagt inn dren
pandabjørn Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 vi var første gang hos spes på mandag og Sander skal få lagt inn dren om 3 uker ) han sliter med språket han kan max 20 ord og han blir 3 år i mars....sikkert pga språkutviklingen at han får dren så raskt....må sies at han har vann i begge mellomørene, og det ser jo sitt at han ikke hører så godt regner med at vi får en helt "ny" gutt etter at han får lagt inn dren da kommer nok språket til å forandre seg også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå