Mamma til gutt 08.07.2008 Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Jeg har brukt tøybleier siden gutten ble født. Han er nå 6mnd og det lekker gjennom hver gang! Har gått over til papir nå siden jeg holdt på å bli gal av all vaskinga. Men har jo brukt en del penger på tøybleier og vil gjerne bruke de. Har kjøpt bumgenius aio, og bitti d`lish. Favoritten har vært BG. disse har jeg brukt innlegg i tillegg inni. Det minste innlegget som følger med lommebleiene fra BG. Jeg har ikke lyst til å bare pøse på med innlegg heller, siden det blir så tjukt og klumpete. Glemte å si at det er kun nå nylig at det har blitt lekkasje, har vært veldig fornøyd fram til nå. Helsesøster mente det var godt mulig at han har begynt å tisse i større mengder nå. Hva bør jeg gjøre? Noen gode tips??
Yo&La+spire Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Du kan prøve hamp og bambus innlegg....de suger mye bedre! Ellers ville eg sjekka om det er noe galt med bleiene. Kansje strippa de? Har du brukt noe krem som kan ha tettet de?
Mamma til gutt 08.07.2008 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2009 Da skal jeg prøve å få kjøpt noen nye innlegg. Bruker svært sjelden salver av noe slag, så jeg tviler på at det er grunnen. tror nok det bare er det at han tisser mye mer..
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Det er enkelt å sjekke om bleiene er tette. Bare hold dem under springen med en svak stråle og se om vannet preller av fleecen. Man kan få tette bleier av kremer/salver/olje. Jeg har hørt om noen som fikk tette bleier av å vaske smekker med transøl sammen med bleiene. Hvis du legger mikrofiber inntil huden så kan det oppstå sårhet... eller er det de AIO-bleiene med lomme du har? Hvis du legger innleggene oppå bleia hadde jeg valgt noen innlegg i bambus siden de skal være i kontakt med huden. Bambus er også antibakteriellt Men de tørker saktere enn innleggene i mikrofiber. De tynne innleggene til BG bruker jeg som ekstra booster i tillegg til P'tit Dessouss bambusinnlegg med blå kant. Da holder BG lommebleie i 4 timer ++ . Uten den boosteren holder bleia i 3-4 timer. Det er forskjell på gode og dårlige innlegg. Gode innlegg anser jeg for å ha stor oppsugingskapasitet i forhold til tykkelse. Jeg synes de jeg nevte over er de beste jeg har funnet (fåes hos Bleieboden og Hippe Hippo), men hvis du bare skal ha en ekstra booster så blir de nok for tykke. På tøybleier.no er det lagt inn omtaler av mange forskjellige innlegg. Da kan du se hva andre synes om innleggene før du kjøper.
Yo&La+spire Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Forresten....microfiberinnlegg fungerer litt som en svamp. Tisset trekker inn, men skvises ut igjen når babyen setter seg. Kan det vere dette? Anbefaler som sagt bambus og hamp. Dise holder tisset unna;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå