Gå til innhold

ALT som kunne skjære seg, i livet mitt, har gjort d nå... i tillegg har sykdommen min blusset opp giejn for fullt, jeg er alene om en 1 åring og høygravid, og jeg husker ikke sist jeg sov tre timer i strekk...jeg orker ikke tanken på å føde, j

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vil bare si at hvis du er alene med en 1-åring og kan føde normalt, vil det i utgangspunktet anbefales. Du kommer deg sannsynligvis fortere etter en normal fødsel enn et keisersnitt. Etter et keisersnitt skal du ikke løfte tungt på en god stund, og hvis du er alene med 1-åringen også vil det gi deg mye ekstra jobb...

Ja, er enig der. Har selv tatt ks og du er fysisk "hemmet" en stund etter pga operasjonen. Ikke å anbefale når du har en liten knært utenom. De første dagene får du knapt løfte den nyfødte og hvertfall IKKE en 1åring. Husk, ks er en relativt stor operasjon.

Dersom du har muligheten, la noen andre du stoler på passe på og være med å hjelpe de første dagene etter fødselen. For ikke snakke om en dag eller to før slik at du får hvilt litt.

Spesielt hvis du har en sykdom som krever mye av deg.

Vær åpen og be om hjelp. Tror du kommer mye lenger med det :)

Jeg kan bare skrive under på foregående innlegg. Hvis du ikke har medisinske grunner for ks, ville jeg prøvd vaginalt, hvis jeg var deg. Du er ganske redusert etter et ks, det er bare å innse det med en gang. Du kan ikke løfte ettåringen din på seks uker etter fødsel. Jeg skjønner godt du er sliten, men tro meg, du er sannsynligvis MYE mer sliten etter fødsel hvis du tar ks! Og selv om du kommer deg veldig fort (noen gjør det), skal du likevel ikke løfte tyngre enn babyen i seks uker.

Har du noen som kan hjelpe deg i tiden etter fødsel? Uansett om du tar ks eller ikke? Alenemødre burde få en eller annen form for medalje, det er jammen sikkert.

ja jeg har jo venner og besteforeldre som er flinke til å hjelpe til...:) heldigvis!!!

ja vet jo at jeg ikke får løfta så mye... men d er i hele 6 uker d altså?? så dumt :( nei hadde en positiv fødselserfaring fra sist, så har ikke angst e.l...... :) lurer på om jeg bare skal fortelle "alt" da, -og satse på at jeg kan bli igangsett til vag fødsel da, til termin, eller helst litt før.....d må vel kunne gå an?? huff høres sikkert sytete ut, men jeg klarer bare ikke mer.....:( trodde ALDRI at jeg sku "ende opp sånn".... surrealistisk. ;) men dere har sikkert rett... jeg får ta alt opp i samtalen i uka som kommer :)

Hvis du kan føde naturlig... ikke velg ks! Jeg har hatt to haste-ks og ville for alt i verden ha kunne født mine barn på naturlig vis. Magen min er full av sammenvoksninger som kan medføre senskader, og jeg ble ekstremt avhengig av hjelp etter fødselen i 6 hele uker (hadde en 1,5 åring å ta meg av også). Et ks i seg selv er en enkel måte å få barn på, men jeg gråt hver gang jeg fikk høre at fødselen min skulle ende i ks.... Skjønner at det er tøft for deg nå, men ks er et alvorlig og stort inngrep.

Annonse

je d er ikke sånn at jeg "må" (eller helst vil...) ha ks... jeg ville egentlig bare forhøre meg litt om dette, og nå har jeg jo fått flere svar :) skal snakke med legen min + jm neste uke, se hva vi kommer frem til. poenget mitt er at jeg ikke orker overtid... at jeg helst vil bli satt igang så tidlig jeg kan....:) ikke at jeg VIL ta ks... for d er ikke noe jeg har vurdert, egentlig. er bare helt ødelagt, og jeg skal jo være i stand til å ta meg av to småttiser etterpå å...:) men tviler på at d skal være noe prob med å bli satt igang....:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...