Har to herlige gutter! Skrevet 21. januar 2009 #1 Del Skrevet 21. januar 2009 Her hoster gutten min snart 1 år veeldig mye og snørrer fært. Men han hoster til han brekker seg og hva kan en gjøre for å redusere det? Merker jeg er skikkelig rådvill for han sover dårlig og han brekker seg så fært..stakkar liten tenker på den såre halsen hans må bli... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #2 Del Skrevet 21. januar 2009 Når jenta vår er syk heve vi sengen hennes, bygger den opp med bøker under beina i hodeenden, hjelper mest når hun er snørrete og tett, men kanskje verdt et forsøk ved hoste også? Ellers har vi det kjølig på rommet hennes, hun hoster mer når hun blir varm. Under de værste hosteanfallene hun har hatt gir vi henne kaldt vann, demper halsen litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #3 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg fant et tips her om å sette luftfukter inn på rommet. Har prøvd det og det ser ut som det fungerer veldig bra! Hun som ga tipset hadde vistnok en gutt som hostet til han kastet opp hver kveld. Ble nesten slutt på hosting med luftfukter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #4 Del Skrevet 21. januar 2009 Det kan nok stemme det, på jobben har jeg mye tørrhoste, det er kun gipsvegger og elektrisk varme og da blir det ekstremt tørr luft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jim jam & Sunny Skrevet 21. januar 2009 #5 Del Skrevet 21. januar 2009 Kan jeg komme med et "kjerringråd"? Det var faktisk barnelegen som ga det til oss, og ja, det funker. Hvis gutten hoster og er tett i brystet så del en løk og legg den på en tallerken på nattbordet, eller evt nedenfor sengen. Jeg gjorde det, vi var tette begge to og lillegutt lå i senga ved siden av meg, og vi hadde en rolig natt begge to!! Det gjør jo ingen skade så det er verdt å prøve... Men det blir litt løklukt å lufte dagen etter.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #6 Del Skrevet 21. januar 2009 Hvis alle andre muligheter er utelukket, kan det være mulig at den lille gutten din har astma? Gå til legen og få foreskrevet en astmamedisin som dere kan bruke i en mnd's tid, kanskje hosten blir bedre/borte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Har to herlige gutter! Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 22. januar 2009 tuuusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enpå3ogenpå1 Skrevet 22. januar 2009 #8 Del Skrevet 22. januar 2009 vet du hva? Gutten vår hostet også hver kveld (mer eller mindre) i fire mnd, helt til jeg tok han til osteopat. Det var en behandling og hosten var vekk!!! Det snåleste jeg har sett. Fra å hoste til han faktisk kastet opp til å sove som en stein etter behandlingen. Er visst et "bånd" som er i brystet som kan bli for stramt, er det det blir man mer utsatt for infeksjoner. Tror det var no sånt, han skrek ganske mye under behandlingen, likte seg ikke (gjør visst ikke vondt altså!) så det var vanskelig å høre hva osteopaten sa. Absolutt verdt et forsøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. januar 2009 #9 Del Skrevet 22. januar 2009 Et annet kjærringråd jeg har hørt om (fra en lege ) er å gi barnet en skje med ren honning. Nå er det vel sånn at barnet bør være 1 år før man introduserer honning, mener jeg å huske? Jeg har ikke forsøkt dette selv, men er jo verdt et forsøk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Har to herlige gutter! Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 23. januar 2009 hei igjen, vet dere det med løken funket!!!!! han har ikke hostet en eneste gang på rommet sitt inatt,men han har hatt feber og voknet hele tiden og inne hos oss hostet han igjen og idag morges..men løken guri den funket som bare det.Ja vi har vært hos akupunktur før og 2 beh så var hosten borte men idag bare drar vi til legen for å sjekke om det kan være brnkitt? Men løken den blir på rommet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Har to herlige gutter! Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #11 Del Skrevet 23. januar 2009 var hos legen og har fått astma medisin som vi skal prøve ut, ;=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2009 #12 Del Skrevet 23. januar 2009 Du kan også smøre litt mentholatum under fotensålen hans. Ikke smør under hele, det er han for liten til,men litt rett under fotbuen kan du smøre rett før sengetid :-) God bedring til hosteren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #13 Del Skrevet 25. august 2013 Ser at denne tråden er gammel, men tok rådet om løken og gutten vår har sovet i hele natt uten å hoste. Det er første gang på en uke Anonymous poster hash: 25baa...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mam&mam Skrevet 10. desember 2013 #14 Del Skrevet 10. desember 2013 Hmm, tror vi må prøve vi også, vanlig gul løk regner jeg med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3 små skatter Skrevet 21. desember 2013 #15 Del Skrevet 21. desember 2013 Skriver under på at løk fungerer. Ja, vanlig gul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mam&mam Skrevet 29. desember 2013 #16 Del Skrevet 29. desember 2013 Løk funka ikke hos oss, var dog en rødløk men, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå