Gå til innhold

Hcg nivå etter SA?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en spontanabort i julen, blødde i en uke og det er akkurat 4 uker siden nå. Har ikke testet med noenting i etterkant. Vi prøvde igjen med en gang jeg sluttet å blø, og nå er tiden snart kommet for at vi skal få se resultatet av dette. Så da er spørsmålet: dere som var ca 6 uker på vei når dere mistet.... noen som vet hvor lenge hcg-hormonet satt igjen i kroppen?? Er redd for å teste nå, fordi hvis den er positi, så vet jeg ikke om det er ekte eller ikke. Har hatt en ma i uke 11 tidligere, og da testet jeg negativt etter en uke. (har blitt litt mer gjerrig på testene, og angrer bittert!!)

Fortsetter under...

Hei.

Jeg hadde en SA i uke 10 på julaften. Jeg hadde ikke utskrapning. Gynekologen trodde at det dreide seg om "blindt egg", da det ikke var foster i fostersekken.

Hcg nivå ble målt på julaften til 13000, to dager etter 4700 og den 8. januar 657. Det er nå 4 uker og 1 dag siden min SA, men testene viser positivt med en gang....Hvorvidt det skyldes ny graviditet (vi har også prøvd med en gang etter blødningene) eller fortsatt hcg etter SA vet jeg ikke. Men dersom en ser på at nivået den 8/1, skulle en halvering pr dag tilsi at hormonet var ute av kroppen....Men som sagt jeg vet ikke. Jeg har spurt både leger og gynekologer....noen sier at hcg bør være ute etter 3 uker, mens andre sier opptil 8 uker er normalt. Vel, dette ga deg kanskje ikke noe svar....men vi får vente i spenning begge to.

Hva gjør du videre nå?? Jeg er så usikker.. Føler meg skikkelig gravid, liksom. Det stikker i puppene og magen er helt i ulage, jeg er skikkelig hissig og kjempevar følelsesmessig, kvalm, stikker og strekker i magen... Så jeg klarer liksom ikke å si til meg selv at dette bare er innbildning og at den positive testen er et resultat av resthormoner... Jeg venter i en uke til i hvert fall, og så må jeg kanskje ta prøver hos legen, eller noe? Hvis ikke mensen kommer da?

Hei igjen.

Jeg tenkte å få tatt nye blodprøver hos legen igjen.Men tenkte å drøye til at det hadde gått 6 uker etter SA. Det har gått 5 uker førstkommende onsdag. Litt psykisk belastende dette å vente....dersom det er rester....så drøyer man jo hele prosessen med å bli gravid på nytt. -Og det taler jo for å ta kontakt med legen så fort som mulig, i tilfelle man trenger utskraping. Jeg synes imidlertid at det er rart om det skulle være særlig rester igjen hos meg. Ved ultralyd den 26/12 var det bare litt blodansamlinger igjen rundt livmora -fikk cytotec.

Hva kommer du til å gjøre?

Jeg var på ultralyd 5.1 så jeg vet at alt er ute, der er litt derfor jeg tenker at det er rart hvis det er resthormoner, liksom. På ultralyden sa gynekologen at slimhinnene hadde begynt å bygge seg opp igjen.. Lurer på om jeg må ringe legen på mandag og høre, jeg altså.. Har liksom veldig lyst til å vite hva som foregår! Håper vi er gravide begge to, og at dette blir et mer vellykket svangerskap enn det forrige. Hvor langt var du på vei, forresten?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...