Gå til innhold

Når skal/ har dere fortalt det til familien og nære venner?

Anbefalte innlegg

Hei på dere:-)

Er 5+3 i dag, og vi lurer på hvor tidlig vi skal fortelle det til familien vår? Litt blanda følelser fordi vi mista i 4+5 for en stund siden, så vil gjerne vente litt og, men kommer uansett ikke vente til uke 12;-)

Når fortalte dere det?

Fortsetter under...

Hei!!

Vi skal prøve å vente til uke 14, men sier det tidligst i uke 12:) Vi vil vente så lenge som mulig, for å være på den sikre siden, også blir det kortere tid for de å vente..

Er så mange som forteller det i uke 4 og sånn, og da virker det som man er gravid i en evighet:)

Vi skal prøve å holde det hemmelig så lenge vi kan, er et VELDIG VELDIG etterlengtet barnebarn som kommer, så vi venter så lenge vi kan:)

Gjest påtjukken

Hei :)

Så utrolig trist med ditt forrige svangerskap, håper virkelig at alt er bra denne gang :)

Vi skal vente til å fortelle til etter uke 12...dette for å være på den sikre siden. Så håper jeg bare at vi klarer å holde oss så lenge! Er kun i uke 6+5 ennå..

Ja, er lissom det jeg tenker på og..at det er sikrere etter uke 12. Men så vet jeg de hadde fått vite det om det går galt og da..og da er det kanskje godt at de vet hva det er. Vet ikke jeg, men vi får tenke på det litt til:-)

Har prøvd en stund, og de nærmeste vet jo dette, så de spør jo innimellom...vanskelig å ikke røpe seg da;-)

Lykke til jenter, håper vi holder oss her inne:-D

Min beste venninne vet om det og mamma + et par til, men ellers blir det vel å fortelle når det passer sånn - om det går som sist er det ikke mulig å skjule det helt til uke 12.

Og går det galt nå så hadde nok de som vet det allerede fått vite det uansett.

Vil helst vente en stund med å si noe på jobben, men som sagt - er ikke sikkert det er mulig å skjule så lenge som jeg vil. Er 6 uker på vei nå.

Annonse

ang jobb er det sannlig ikke greit å holde tett...med kvalme i ukesvis...tror det blir mistanke og spørsmål etterhvert;)

jobben er man jo hver dag i mange timer, de fleste tilbringer vel mer tid der enn sammen med familie og venner (dessverre;))....

Vi ble liggende til langt på kveld å diskutere dette "problemet" her om dagen. Hormonene mine leker ordentlig med meg så det endte med at jeg begynte å gråte og greier.... kan smile av det nå heldigvis.

Jeg er 8+1 og skal på første kontroll neste uke. Har ikke fortalt det til noen ennå. Hadde liksom tenkt at vi skulle fortelle det til de nørmeste etter den kontrollen, men så ble vi plutselig usikre. Har en datter på 2,5 og hun kommer til å synes at det er kjempestas å få vite om babyen. Og det hadde vært veldig koslig om hun kunne fortelle det til besteforeldrene sine. Og det er jo ikke noe morro for henne hvis hun føler at "alle" vet det allerede. Men da må vi vente så lenge som mulig, både så det er mer sikkert, for å korte ventetiden hennes litt også må det være greit at alle får vite om det. For hun kommer ikke til å klare å holde på den hemmeligheten ;) Men samtidig så har jeg sååå lyst til å fortelle det til mamma og mine nærmeste venninner. Formen er ikke helt på topp og det hadde liksom vært greiere om de visste. Mamma tror jeg aner seg, men hun er klok nok til å ikke spørre... en venninne av meg derimot måtte jeg lyve til her om dagen. Ikke noe gøy.

Håper vi klarer å holde det skjult til uke 12 i alle fall...

Jeg er bare 5 + 3, og vi har allerede fortalt det til nærmeste familie og venner, og mine nærmeste kolleger. Vi tenker sånn at om det skulle gå galt, så kommer de til å få vite det uansett. Så da kan de like godt få vite det nå! :-)

jeg har sagt det til nærmeste familie og venner.... sa det når jeg var ca 5 uke rpå vei... pga tenker selv at det er greit med støtte uansett hva som skulle skje... men det blir ikke "offentlig" før etter uke 12...

Kjenner meg igjen i problematikken. Vi hadde lyst til at vår datter skulle få vite det først, men det er så vanskelig når svigers allerede har skjønt det. Ikke at det vises (uke 7+3), men jeg ser på henne at hun har skjønt det, hun er også for klok til å spørre;)

Det som er problemet med å fortelle det til små barn er at de forteller alle andre det, fordi de er så stolte, så hele barnehagen ville blitt klar over det i løpet av 1 dag også er det så trist hvis det ikke skulle gå bra. Håper også å skjule det frem til uke 12, men hvordan gjør man det?

Jeg fortalte det til foreldrene mine på fredag, var da 7+1. Helt fantastisk!! Hadde kjøpt et "min morfar" og "min mormor"-krus. Pakka inn og greier. De ble såååå glade, masse tårer og hipp hurra. De skulle jammen kjøpe barnevogn,hehe.. Mamma var sååå opptatt av at jeg skal gi klarsignal for når hun kan fortelle bestemorvenninnene sine at hun er en av dem.. :-) Pratet med de om at vi egentlig hadde tenkt å vente litt lenger, men som pappa sa: Hvorfor i all verden skulle dere det? Dette er jo fantastiske nyheter, og det er supert å glede seg! :-) Sant nok..

Jeg er 5+5 nå og vi har tenk å fortelle det til mormor og morfar to be nå til helgen. Tenker og sånn at de får uansett vite det om noe går galt, og dessuten er vi helt sprekkferdig stolte :) Vårt første barn og deres første barnebarn. Gleder oss til å dele nyheten med våre nærmeste :) Hadde aldri klart å ventet til uke 12 :)

Annonse

Jeg er i uke 8+3 i dag å vi har fortalt det til nermeste familie å bestevenner. Alle sier "tenk om noe skjer!" å sånnt, men jeg føler at om noe skulle skje *bank bank BANK i bore* så har man noen å snakke med det om... Sånn at de vet hvorfor man er nede. =) Jeg fortalte det foresten i uke 7=)

Vi har fortalt det til nærmeste familie og 3 venner..... er i uke 7...

Vi mista i uke 11 i sommer, men det letter ikke sorgen dersom færre vet det....derfor venter vi ikke!!!! Greit å kunne snakke ut dersom det ikke går veien også......

Men tenker jo at dette går BRA :) :) Vi gleder oss masse :)

Lykke til alle septemberfamilier :)

Vi har fortalt det til nærmeste familie og 3 venner..... er i uke 7...

Vi mista i uke 11 i sommer, men det letter ikke sorgen dersom færre vet det....derfor venter vi ikke!!!! Greit å kunne snakke ut dersom det ikke går veien også......

Men tenker jo at dette går BRA :) :) Vi gleder oss masse :)

Lykke til alle septemberfamilier :)

Jeg føler det samme som entil?

Jeg er nå 6+5 og synes det er alt for tidlig å si det.Jeg mista i uke 21 sist og vet at jeg kan ikke holde det hemmelig så lenge,men noen uker til og helst til uke 12 vil vi vente.

Vi har ei datter på 5 år som elsker små babyer og hun ønsker seg så veldig en bror eller søster så jeg vet med sikkerhet at når hun får høre dette kommer hun til å rope det ut til alle hun kjenner i barnehagen og da er det på en måte ikke litt hemmelig lengre etter at den nærmeste fam.har fått høre det.

Datteren vår skal få vite det først også kan hun bringe nyheten videre til besteforeldre.

Hun har alltid kommet som nr 1 for oss bestandig og hun er så god og snill jente,så det synes vi er helt rett å rimelig at hun får høre nyheten først!!!

Vi skulle vente til uke 12, men ettersom tenåringen i huset har gjettet seg til det.........

Forsnakket han seg i klassen i dag..........

Så nå er det over alle hauger......er i uke 10.

Men jeg vet at det går bra..........

Har fortalt til foreldre og søsken, men ikken til ungene... er så dårlig at jeg er grønn i ansiktet.og bare sover ... er sykemeldt.. så fortalte årsaken til sjefen.. ikke lett å gå rundt å ha "omgangssyke" i ukesvis heller ;)

Vi har kunn fortalt det til en god venninde av oss, og tenker og slippe bomben fortløpende til våre nærmeste når vi møter de neste gang. Jeg er forresten i svangerskapsuke 8, og er også sykemeldt. Skylder på mageproblemet mitt irritabel tarm, men begrenset for hvor lenge jeg kan være sykemeldt pga det også:P. Skal være hjemme frem til 18. feb, hvor jeg skal på kontroll.Men jeg tror jeg må skaffe meg en hobby, som ikke er alt for krevende, for jeg kjeder meg forferdelig allerede.

Mistet selv det første barnet i uka 8. og var derfor veldig tilbakeholdende da jeg ventet på nr. 2. Alt gikk bra med nr. 2, fortalte det tidelig til familien og til beste vennene, men som sagt, ventet med til å fortelle til andre til uke 14.

Nå venter jeg nr 3., fikk se på hjerteslag i dag og pga at jeg vet, jeg kan få barn, at uheldige ting skjer bare, derfor sa jeg det tidelig denne gangen også.

Litt forvirrende, ikke sant? hehe... tror det er godt at venner og familie vet, hvis det går gernt, så er det vennene og familien som fanger deg når du faller.

Hør på hjertet ditt, og det går forresten sikkert bra!! Det gjør det i det fleste tilfeller nemlig!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...