Gå til innhold

Hvor lang tid etter p-pille slutt?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og da hadde jeg gått 3,5 år på p-piller forresten. Men ikke let for mye etter symptomer. Jeg merket masse symptomer etter første forsøk, men gravid var jeg ikke. Så dermed tørte jeg ikke håpe på at det ville klaffe på andre forsøk, så da merket jeg ingenting annet enn murring nederst i magen, men det kunne like så godt vært mensen som var på vei. Fikk ikke andre symptomer før jeg var 6 uker på vei. Hvertfall.

Jeg gikk på pilla ut mars, da sluttet jeg, hadde en mensen i juni, etter det skjedde det ikke noe mer. Så ble jeg gravid i slutten av september.

så det gikk ca 6 mnd fra jeg kuttet ut pilla til jeg ble gravid. Andre jeg kjenner har blitt gravide rett etter pille slutt, andre har gått nesten ett år og ei bekjent gikk nesten 2 år..

men stort sett så sier de vel ca 3-6 mnd som er "normalen"

Men jo mere man jobber for å bli gravid jo mere stresser man opp kroppen og tiden strekker ut. Beste er å bare tenke at skjer det så skjer det, men ingen hast. Still kroppen inn på at dere har god tid, slapp av og ikke stress etter å finne eggløsningsdagene.

Kos dere ofte og jevnlig bare =)

Enig med deg, "Fint_Lite", men om man holder en litt balansert holdning til det hele, så synes jeg ikke det er noe galt med å hjelpe til littegrann. Jeg brukte selv eggløsningstester, og etter samleie de dagene jeg hadde eggløsning så lå jeg en liten stund med puter under rumpa for å hjelpe svømmerne litt på vei med tyngdekraften... Men nå skal det sies at jeg er heldig med at det klaffet såpass fort på meg da. Kan hende det der bare hadde blitt et mas og deprimerende hvis det hadde drøyd ut litt lengere.

Man må vel nesten finne ut hva som passer for en selv :)

Annonse

• 2 uker senere...

Jeg tok siste p-pilla i august-08...fikk mensen...første EL rundt 13.september og gravid på 1.forsøk etter pilleslutt :)

Har gått mange år på p-piller,så jeg var innstilt på at dette kom til å ta tid! Ble mildt sakt overrasket over å få en positiv graviditetstest etter 1.forsøk,men ja,det er visst nok fult mulig :P

Hvordan gikk det da? Fikk du mensen,eller satt spira?

Sluttet i september med p-piller. Hadde bare brukt dem i ett halvår. Jobber borte annenhver uke, men var hjemme 3 uker i strekk i jula og da klaffet det! :)

De förste pp var vi nok sjanselöse mer eller mindre, var ikke hjemme noen EL (testet ikke for EL) som jag veit... Men man håpet jo, og jeg var litt skuffa når mensen kom... så jeg föler med dere som har slitt lenge...

8+6 idag :)

sluttet på p-pillene midt i brettet.(mistet brettet og fikk ikke lege time til ny resept) trudde det ville ta ein tid å bli gravid,i og med at hadde gått på pillen i 9 år sammenhengende. men ble gravid på første forsøk,uten engang ha forsøkt:) er 31+1 idag:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...