Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Bare lurer på hva dere gjør når tennene har kommet... Vi tar kveldstellet i 7 tida, også spiser vi en flaske/pupp.. Er ikke alltid ho er klar for senga m engang allikevel... Hva når tenner kommer? Går dere bare innom badet å pusser før dere legger dem? Eller spiser ferdig så kveldstell og pusse samtidig? Er ikke noe tenner her enda (5,5mnd), men kjøpte en tannbørste igår som ho fikk se på å "smake" på når vi stelte... Ho fikk skikkelig rart uttrykk da tannbørsten rørte tannkjøttet hehe
firkløver`n Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 vi har iallfall gjort det slik at når det nærmer seg tiden for at de første tennene kommer opp så er grøt det siste måltidet på kvelden så tannpuss og vask. bruker alltid å pusse tennene sist. ingenting å drikke etter dette før morgen, bare vann da. er nok for mye sukker i melk så det kan fort bli hull.
Helann og lillebror Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 Her kom første tann ved ca 7 mndr. Da fikk hun grøt, så amming og til slutt kveldsstell med tannpuss. Ifølge nye retningslinjer er det for tennenes del ok med inntil 2 nattamminger - inntil de er 1 år tror jeg det var. Lurt å la henne leke litt med tannbørsten på forhånd! De er fine de som er kombinert bitering - er det Jordan, tro?
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Har en liten gutt som akkurat bikket 5 mnd som fullammes, men har 2 tenner. Siden han fullammes blir det jo mat en 3-4 ganger fra han legger seg til 1900 til han står opp 0730, men vi pusser tennene hans med "zendium første tann" tannkremen morgen og kveld. http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=71 Her står det litt om tannhelse ift amming.
Alene med gutten min Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 Jeg steller han først på badet, så får han en flaske melk i soffan. Da har jeg gjort klar tannkosten så pusser vi når han er ferdig med melken. Hvis han sovner i fanget mitt så våkner han ikke av tannpussen.
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. januar 2009 Sover han gjennom pussen? hehe.. Det er Jordan mener jeg, med veldig stort og breit håndtak til å bite på... Takk for svar! Ho sover hele natten uten mat nå, så da får vi bare ta tannpussen etter siste melken:) inntil videre hvertfall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå