Gå til innhold

Slik ble jeg kvitt søthungeren (samme som småtroll 0-1)


Jordbæret <3

Anbefalte innlegg

Dette må jeg bare dele med dere, kan jo være flere som sliter med det samme og som kanskje kan få hjelp av min erfaring.

 

Jeg har ei jente på 10 mnd som jeg ammer enda. Helt siden fødselen har jeg hatt en voldsom søthunger. Jeg har spist enorme mengder av søtsaker, for så å slite med dårlig samvittighet både for meg selv og allermest overfor veslemor som også har fått noe av dette i melka si. Jeg er vanligvis viljesterk og gjennomfører det jeg setter meg fore, men når det gjaldt søthungeren kom jeg til kort. Det var helt forferdelig.

 

Jeg er ikke tykk, men i litt for dårlig form så jeg bestemte meg for å begynne å trene styrke og kondisjon. I forbindelse med at jeg skulle begynne å trene, kjøpte jeg en boks med soyaproteiner og aminosyrer i pulverform. Det smakte ikke så veldig godt, men jeg ble vant til det. 30 gram tre ganger om dagen tok jeg. Jeg la ikke merke til endringen før det var gått ei uke. Da hadde sjokoladen i kjøleskapet ligget urørt i fem dager. Jeg så den jo hver gang jeg var i kjøleskapet, men hadde ikke lyst på den.

 

Jeg spiser nå mat tre ganger om dagen og tar i tillegg disse proteinshakene. Og det er helt fantastisk. Jeg har ikke lyst på noe søtt, ikke en gang da jeg ble bydd kakao, hadde jeg lyst på. Det er blitt sånn at når jeg er på besøk noe sted, piner jeg ned en tynn skive av kake, eller lurer den ned i håndvesken for å slippe å spise den.

 

Jeg hadde altså altfor lite protein i kosten, noe som medførte utstabilt blodsukker og sukkerhunger. Jeg kommer aldri til å slutte med proteinpulveret, men jeg kommer til å variere merkene og typene protein litt innimellom.

 

Jeg har ikke gått ned noe i vekt, men det var heller ikke min intensjon.

 

Mutilpower Power Shake Soya Protein, heter boksen min. Den er kjøpt på helsekosten.

 

Den er dyr, i underkant av 400 kr for en kg, men når jeg tenker på alle pengene jeg har brukt på sjokolade, er den verdt hver ei krone. Det blir billigere om man kjøper 3 kg i slengen.

 

Jeg vet at noen helsekoster har tilbud på proteinpulver fra Proteinfabrikken. Det er såkalt Whey-protein og er blant idrettsfolk regnet som noe av det beste som er.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...