MyskeMor Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 ...med 9 uker gammel bebis. Litt bekymret. Noen gode råd/tips? Bør jeg kontakte flyselskapet for eksempel?
ogladi Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Vet ikke om du skal fly langt? Men på korte turer innen Norge har du lite å grue for. Jeg har flydd tre ganger til nå disse ni månedene, og skal avgårde igjen om noen uker. Når han er så liten skal du jo ikke ha med annet enn bleier, skift, et teppe å tulla han inn i etc. Kanskje en leke, bamse som han kan ha fokus på. Også mme dersom du ikke ammer. Det kan være lurt å ha en mulighet til å bære han på flyplassen, særlig om du flyr transit. Jeg er fan av Mei tay, men ser mange bruker baby bjørn. Noen babyer reagerer på trykkendringene ved opp- og nedstigning med vondt i ørene. Min har ikke reagert på det til nå. Men de anbefaler å amme eller bruke sutt når dette står på, for det skaper mottrykk. God tur.
beibis Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 Veldig lurt å ha en bæresele slik at du har armene fri. På flyet får du et belte som babyen skal ha rundt livet, festet i ditt belte. Babyen skal da sitte på fanget ditt, med ryggen mot din mage. Jeg dreit i formaningene om dette. Når de er så små kan de jo ikke sitte likevel, og har det mye bedre mage mot mage. Går fint med belte på det også. Det sies jo også at det er lurt å amme under takeoff og landing for å unngå propper i ørene. Har ikke testa det siden lillejenta sov under hele turen.
MyskeMor Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2009 Takk for gode råd:) Turen er ikke lang, bare to timer, men gruer litt fordet...
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 Jeg fløy med jenta mi når hun var nesten 6 uker. Hadde ikke Baby Bjørn eller noe bæresjal, og gikk egentlig veldig fint det også.. Nå hadde jeg med meg mannen til å bære alt annet da:) Vi fant en kafe og la henne i en sofa hvor hun sov til vi skulle dra. Gå bort til gaten og be om å få gå ombord i flyet først, så slipper du å åle deg frem med babyen:) Vi skulle prøve å amme under take-off, men måtte taxe rundt hele Gardermoen tror jeg, så før vi tok av var frøkna mett og hadde sovnet:) Og hun sov hele turen:) Merket ikke at hun fikk noe vondt i ørene heller... Ellers er alt personale veldig hyggelig og hjelpsomme når du har med deg en så liten en... Be om å få noen puter og bygg rundt babyen, så slipper du å tviholde på den hele turen. Så har både du og babyen det mer komfortabelt:)
lille er født:) Skrevet 21. januar 2009 #6 Skrevet 21. januar 2009 jeg skal også ut å fly, min bebis er 7 mnd og jeg gruer meg også... hvordan får man ammet når man har på dem sånn sikkerhetssele?
Gjest Skrevet 22. januar 2009 #7 Skrevet 22. januar 2009 Sikkerhetsselene er veldig lite sikre i grunn, den jeg fikk var bare et belte til å ha rundt midja hennes (og på denne damen er det det bredeste punktet på kroppen, så hun satt ikke akkurat fast), som har en løkke du trer innpå ditt eget belte. Så du kan fritt "dreie" babyen rundt omkring - mi lille lå på tvers i fanget mitt mesteparten av turen - med belte på. Så amming er uproblematisk med mindre bebisen er veldig stor eller du benytter veldig kreative ammestillinger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå