Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da kom første nedtur! Negativ test etter første forsøk på Stork. Oppdager jo at det ikke hjelper det minste å ha, eller i alle fall tro at man har, en rasjonell "går det så går det" holdning til dette. Selv om jeg nok innerst inne visste at det ikke var i boks, ble det en skikkelig nedtur å vente forgjeves på den andre streken.

Det har vært kjipe 14 ventedager, blant annet med en del hvite løgner til venner og kolleger som er vant til at jeg er med ut på alt som er gøy ... det har vært en belastning som jeg ikke hadde tenkt så mye på på forhånd.

Men, det første jeg tenkte på var at jeg skulle prøve igjen ved neste eggløsning - ikke hoppe over en mnd slik jeg opprinnelig hadde tenkt.

Hvordan er erfaringene deres, er det lurt å vente litt -dvs ha en mnd med et normalt liv igjen, eller er det like greit å hoppe opp på hesten med en gang...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synd å høre habe.

Kjenner godt følelsen av å ha ett lite håp..

Vi er ikke gravide enda, men vi hadde 3 forsøk på rappen på Stork. Etter det tredje følte vi for en pause, pluss at vi bytta klinikk.

Fordelen med å dra ned rett etter synes jeg var at jeg nettop hadde gjort det en gang. Det fjernet liksom en del av stressmomentet med turen. I forhold til sjansen for å bli gravid kan jeg selvsagt ikke uttale meg.

Men lykke til uansett!

Skrevet

Æsj :-(

Det var da ikke slik det skulle gå..

Lykke til, enten du tar en tur til på rappen eller bestemmer deg å vente en måned :-)

Skrevet

Alltid kjedelig når det ikke går, habe. Selv måtte jeg ha seks forsøk før det lyktes (siste forsøk med lett pergo stimulering, men positiv eggløsningstest før noen sprøyte skulle settes). Nå er det tre uker igjen til termin.

Det varierte litt om jeg ventet eller dro ned igjen med en gang etter negativ test, men gikk på'n igjen rett etter første forsøk og etter femte (lyktes altså på sjette :) )

Det med at man ikke får vært med på noe moro blir etterhvert nesten litt vanskelig dersom man som jeg må holde på en stund. Den gangen jeg ble gravid ga jeg litt "blanke" ihvertfall den første uken etter inseminasjon. Ingen voldsomme fester eller noe, men et par glass vin ble det. Følte det var deilig å senke skuldrene litt, om det hadde innvirkning på resultatet vet jeg ikke, men innbiller meg kanskje det.. De fleste som blir gravide med naturmetoden lever jo som vanlig inntil de får symptomer eller posotiv test, og det går jo bra.

Masse lykke til neste forsøk.

Skrevet

Tusen takk for støtte, og det godt å høre om alle de vellykkede forsøkene :-)

Jeg tror jeg har lyst til gyve løs med nytt forsøk med en gang. Ser at det kan bli problemer ift forpliktelser på jobb, men har jeg flaks kommer EL på lørdag denne gangen Det er jo også en stressgreie - det er jo ikke alltid det passer å stikke av en dag....

Skrevet

Hei habe,

det var leit at det ikke gikk veien denne gangen. Det hadde vært moro med full klaff i uke 4 for oss alle : )

Når det gjelder å prøve igjen med en gang eller ikke så vet jeg ikke noe om hvor smart/lite smart det er ift det å bli gravid. Men jeg har gjort meg noen tanker om å miste muligheter etter at jeg startet dette i oktober.

Jeg testet positivt i oktober, skjønte fort at noe var galt, men måtte vente til 7. uke før jeg fikk bekreftet mistanken på privat ultralyd. Så var det to hele uker å vente på at fastlegen skulle bekrefte det ultralegen så før jeg fikk utskraping. Da var vi kommet tett oppunder jul. Så mitt råd før du bestemmer deg er å ta med i beregningen at om du skulle bli gravid og det går galt, så kan du fort miste tre måneder eller flere med forsøk fordi det tar tid å komme til en utskraping og fordi du KAN bli anbefalt av legen å restituere deg etterpå (hvilepause fra forsøk). Og så kommer det kanskje måneder der du er syk, må i et bryllup, en bursdag eller noe annet kommer i veien. Det er verdifulle måneder for oss i voksen alder : )

Uansett hva du bestemmer deg for: Lykke til!

Skrevet

Synd, Habe! Ønsker deg MAKS lykke til neste forsøk, når det enn blir :)

Skrevet

Hei og takk for råd.

Jeg er helt enig at det ikke er noen tid og miste, og særlig med tanke på at en graviditet ikke nødvendigvis går bra heller. Det hadde jeg egentlig ikke tenkt så mye på.

Jeg krysser fingre for at EL ikke kommer den ene dagen det er helt umulig for meg å dra ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...