Gå til innhold

Trening og graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest påtjukken

Jeg har fortsatt ikke vært i samtale med min lege, og er derfor veldig nysgjerrig på hvordan dere andre gravide forholder dere til trening?

Jeg er i normalt god form og har meg 3-4 joggeturer i uken,samt noe spinning og styrketrening innimellom. Har lest myyye forskjellig angående trening og svangerskap. Jo mer jeg leser, jo mer forvirret blir jeg.

Er det bare å fortsette i samme stil, så sier kroppen selv i fra dersom det blir for mye? Jeg ønsker såklart å trene så lenge som mulig for å holde både meg og babyen i god form!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139489436-trening-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Som utdannet persolig trener så føler jeg dette er mitt felt :)

Såfremt det ikke er noen spesiell grunn for akkurat deg (tidligere spontanaborter, bekkenløsning/låsning f.eks), så kan du trene akkurat som før :)

Kroppen gir beskjed (hvis du er flink til å lytte). Pass på at du får i deg nok vann, du vil ikke bli dehydrert eller overopphetet med en liten i magen og ikke gjør øvelser som gjør vondt!

Etterhvert i svangerskapet vil du merke at du blir fortere anpusten, dette er helt normalt og kroppens måte å gi beskjed om at du skal roe pulsen noe.

Selv jogger jeg 3-4 gamger i uken og har en damsetime på Elixia som jeg håper å fortsette med helt til sommeren :)

Joggingen er bare deilig (og omtrent den eneste tiden på døgnet jeg ikke er kvalm :)

uff, jeg har vært slapp med trening etter jul, bare å sette i gang! Har ikke tenkt å begynne med vektøkning alt nå.. Så bra å ha en personlig trener i klubben,da! :-) Lurte på en ting: Spiller tennis en gang i uka, bare på amatørnivå. VELDIG amatør! Tenkte at det sikkert er greit, men på trening mandag fikk jeg beskjed om at en av jentene har gitt seg fordi hun er gravid, og mente tennisbevegelsene ikke var bra for babyen??!! Hva tror du om det?? Jeg koser meg i hvertfall med det, og kan ikke skjønne at den lille spiren har det noe bedre hvis jeg ligger i sofaen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...