Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Jeg er spl student, og kommer nok ikke til å gå ut med topp karakterer. Greit nok for meg, jeg vet at det teller for videreutdanning, noe jeg tviler jeg kommer til å gjøre. Men, har dere vist karakterer i jobbsammenheng?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Karakterer har aldri vært viktig i forbindelse med jobbsøking... Det viktigste i min erfaring er hvordan man presenterer seg og at man kan "snakke for seg"..
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 For sykepleiere, leger, psykologer osv burde gode karakterer og personlige egenskaper veie tungt. Hvem vil ha en behandler som ikke engang klarte å få gode karakterer på skolen? Og hvem vil ha en behandler som overhodet ikke passer til yrket?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 syns det er litt synd at "det er greit nok for deg" å ikke ha gode karakterer når du skal bli sykepleier!!!! interesse og kunnskap for det man driver med er kjempeviktig! som sykepleier så har man ett stort ansvar for pasientene, man skal jo vite hva man driver på med. selv har jeg opplevd at de ser BÅDE på karakterer og person. erfaring veier tungt, gode attester og ett vitnemål som viser at du vet hva du holder på meg. du må også evne å presentere deg selv og ha en personlighet som passer avdelingen. det varierer ofte hva som er viktigst, da jeg jobbet innen nevrokirurgi så de veldig mye på karakterer og attester. ved seksjon for blodsykdommer (leukemi osv) er det viktig at du har en bra personlighet feks fordi du kommer svært tett på pasienten som gjerne er innlagt i opptil 6mnd. det krever mye mer mental styrke. så du får nesten tenke litt på hva du vil jobbe med og kanskje ikke søke deg til avdelinger hvor det er mer sannsynlig at de ønsker veldig kompetente sykepleiere.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 Kjære vene, man kan da være en kompetent sykepleier uten å ha de beste karakterene?????? Sykepleie er jo faktisk et "hands on" yrke og selv om man selvsagt skal ha boklig lærdom i bunnen så mener jeg det viktigste er at man "passer" til jobben, altså at man er omgjengelig og klarer å "se jobbene" samt kan snakke med både pasienter og pårørende om både fine og vanskelige ting.. Pasienten bryr seg slettes ikke om du fikk A i anatomi om du ikke klarer å stelle dem med respekt og verdighet!!! Jeg var ikke den som leste mest på studiet og fikk sånn midt på treet karakterer, men jeg jobbet derimot en god del ekstra og fikk maaaaaasse erfaring på den måten.. Når vi skulle søke jobb hadde jeg ikke no problem med å få meg jobb fordi jeg visste hva jobben gikk ut på (som student jobber man jo ikke, man er fritatt fra en masse ansvar bl.a, men når jeg jobbet fikk jeg masse ansvar selv som "bare" assistent..) og kunne vise til gode referanser, mens de som hadde sittet med nesa i boka og kunne alt det faglige men hadde null erfaring sleit litt mer................. Boklig lærdom kan LÆRES, den mellommenneskelige biten som jo er den viktigste ER der om man har brukt tid med mennesker og er villig til å lære om seg selv og andre.... Det samme kan jo sies om leger, hvilken lege vil du ha; den som har flotte karakterer fra de beste skoler men ingen erfaring og kanskje liten "menneskekunnskap", eller legen med passelige karakterer som er omgjengelig og lett og snakke med... Det finnes oppslagsverk vet du..
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #6 Skrevet 21. januar 2009 Dypt uenig. Faglig dyktighet basert på god teoretisk kunnskap er VELDIG viktig innen flere grener av sykepleie.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #7 Skrevet 21. januar 2009 Personlig driter jeg i om kirurgen som skal operere meg er en hyggelig fyr så lenge han er faglig dyktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå