Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å ta med jenta vår i bassenget idag. Vi droppet babysvømming og tenkte å ta henne med selv for å prøve det å se om hun liker det!:) Men nå lurer jeg på hva dere bruker å ta med dere til bassenget når dere har med baby..?

Har ikke så mye erfaring med baby i basseng...:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg begynte på babysvømming med veslemor, hadde jeg med meg en enorm bag med altmulig slags utstyr, den er nå erstattet av en liten plastpose :-)

Det jeg har med meg er: Badetøy til begge. Et håndkle til hver, men det kan være praktisk å ha med to håndklær til baby. Såpe til baby hvis du skal dusje henne etter svømming. Jeg har erfart med min at hun tåler å vente med såpevask til kveldsbadet hjemme så jeg dusjer henne bare i rent vann (dette fordi det er så innmari fullt og kaotisk i dusjene etter babysvømminga, det unngår du jo ved å ta henne til vanlig bassengbading).

Ha med en ekstra bleie og en leke eller to. En liten badering kan være fint, men ikke noe must. Og for all del, ikke slipp henne i baderingen, ha alltid en hånd både foran og bak baderingen så hun ikke sklir ut eller tipper forover. Ta med noe for henne å drikke for de blir tørste av å være i bassenget. Jeg pleier bare å amme henne etterpå.

Nå veit jeg jo ikke hvor gammel jenta di er, men jeg vil tro at i begynnelsen vil hun ikke ha behov for så mye leiker, da er du mer enn nok for henne. Hold henne godt inntil deg når dere går ut i vannet og slipp gradvis opp når du ser at hun er trygg. Bare det å bli snudd ut fra kroppen din, kan være en belastning når de er i basseng, så ta det rolig. Begynner hun å gråte og ikke vil la seg roe; gå opp og ro henne ned og prøv igjen. Ikke gi opp dersom hun virker urolig. Det er viktig at de blir trygge i vann, bare ta bittesmå steg. En halv time i vannet er nok i starten, de blir fryktelig slitne. Du merker det ikke før etter at de er tørre og påkledte igjen, da ser du hvor innmari det har tatt på.

Oppsummering:

1 håndkle til deg

2 håndkle til baby

barnesåpe

bleieskift

badebukse/bleie

drikke

leiker

Nå må jeg stikke, skal på babysvømming med vesla. Den første i det nye året, blir spennende :-)

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...