Gå til innhold

Veldig krevende liten tass....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt som nå er 4,5 mnd, som har slitt mye med mage problemer(les:kolikk). Det har vært ett forferdelig styr, noe som går på helsa løs, man blir helt utslitt...

Og nå, sitter jeg her med skuldrene opp under øra og en melkeproduksjon som er veldig liten:-( Pga av all hyling, grining, bekymring, mas og stress, holder jeg altså på og miste melka!! Jeg pumper og pumper og pumper, men det blir ikke noe fart på det, og da blir jeg bare enda mer fortvilt.....

Hva er det mulig å få gjort med det, har jo prøvd alt.....

Hilsen sliten og fortvilt mamma til Filip

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet hvordan det er å føle at en kommer til kort når det gjelder amming. Men skal ikke utdype det nå.

Først: du har gjort en utmerket jobb. Sønnen din har allerede fått masse morsmelk. Lenge. I den aller viktigste tiden. Men det han trenger mest er en mor som ikke er utslitt. Stress er ikke bra,

men det å slappe av er ikke lett.

Han vil overleve og bli en fantasktisk liten gutt også om du slutter ammingen.

Deretter: Det er ikke sikkert du har lite melk selv om du tror det. Hans masing skyldes nok, som du sier, kolikk. Jeg har lest at noen blir bedre av at mor kutter ut melkeprodukt i egen kost. Dette kan prøves, men da må du sikre at du eks. får nok kalsium ol fra annen mat. Du har sikkert allerede forsøkt å kutte ut ting som løk, koffein mm?

Og: de fleste som pumper seg, får ut vesentlig mindre melk enn en baby kan amme. Har du prøvd å slappe av på badet, alene mens noen andre passer babyen. Mange opplever da at utdrivingsrefleksen gjør at melka renner veldig bra.

Jeg er veldig for amming, men ikke hvis det over lang tid føles for slitsomt for moren.En mor med overskudd er det beste en kan tilby en baby.

Hvis du har en helsesøster som du liker, kan du ta dette opp med henne. Kanskje bør du supplere med grøt eller velling nå. Am gjerne først og la så faren el. overta, mens din oppgave er å ta vare på deg selv ved å gjøre noe annet som du liker.

Håper det blir bedre!

Skrevet

Tusen takk forlitt støtte:-) Det som er så trist, er at jeg egentlig ikke er helt klar for å slutte med amminga jeg, men jeg er nødt til å tenke på helsa også.... Vært hos legen i dag, og har fått råd om å være sykemeldt i 14 dager, sånn at pappan tar over permisjonen i den perioden. Da kanskje jeg får litt tid til meg selv, og kan komme meg ovenpå igjen.

Håper at etter den perioden, så er det kanskje ikke så slitsomt for meg lengre og at jeg da har fått en ny giv, som gir både ekstra energi og mere melk:-)

Det hadde vært utrolig deilig!

Så da får vi se, og sette alle kort på at det her ordner seg!

Uansett, tusen takk for gode råd og støtte:-)

Skrevet

Fint å høre fra deg!

Sykemelding var en god ide!

Håper du greier å bruke tid på deg selv, egepleie, gjøre ting du liker ol, og at ammingen ordner seg.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...