novemberjente08 Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Hei Jenta mi er 11 uker, og vi har for ett par dager siden lagt henne på sitt eget rom. Første natten sov hun fra 22.30 - 06.30, og ville ha mat.. ammet henne, så sov hun til 09.30. I går sov hun fra 22.30 - 09.30.. Uten og ville ha mat. Men.. I dag sov hun fra 22.30.. eller prøvde legge henne da, men hun sov vel ikke før i 12 tiden.. mageknip:( Men da sov hun altså til 10.30.. uten mat, er ikke det litt vel lenge?? Bør jeg vekke henne for å gi mat? Hun er jo veldig liten enda:/
lille sprelle Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 i utg pkt hadde jeg latt henne sove, men ta en runde og vei på hs en gang i uka for å sjekke vektoppgang. nyt at du får sove å hente krefter! vi lot vår pre-og dysmature sove 6 timer når hun var 3,5 mnd (det var så lenge hun sov. vektoppgangen har vært kjempefin
Tonen Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 Du er heldig som har fått en jente med godt sovehjerte:) Ang om hun legger godt nok på seg og ikke trenger mat om natta bør du nok drøfte med helsesøster. Men hvorfor har dere allerede lagt henne på eget rom? Krybbedød er jo sjelden mer skjer fortsatt. Barn som sover hele natten uten å våkne har større risiko for å dø av krybbedød enn barn som våkner noen ganger. Eksperter på krybbedød anbefaler at barnet sover i samme rom som foreldrene hele første leveår. Sjansen er kanskje større for at du fanger opp signaler fra barnet på at noe er galt? Så hadde det vært mitt barn hadde jeg lagt henne ved siden av min egen seng..
pachamama Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Hvis hun spiser greit ellers og går opp i vekt så la henne sove! Vår lille gutt har sovet på eget rom fra første dag han, og sov også rundt uten mat på samme alder som din. De gangene vi har måttet dele rom har jeg blitt forbauset over hvor mye lyd og "uro" han lager om natten, men han er ikke våken og ber ikke om mat! Så jeg innbiller meg at hvis han hadde sovet hos oss ville jeg automatisk tatt han opp mer og dermed ville han spist mer selv om han egentlig ikke trenger det. Ingen grunn til dårlig samvittighet for ikke å ha barnet på samme rom mener nå jeg, for vi har bare gode erfaringer med det.
novemberjente08 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2009 Grunnen til vi tok henne på eget rom var at vi vekket hverandre.. Så hun sov veldig urolig. Når vi la henne på eget rom sov hun hele natten, så det vil jeg tro er mer behagelig for begge parter:) Men får gå å veie henne ja, og se det ann på vekta.. Det med krybbedød var jo skummelt da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå