Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ser ut til at jeg har fått problemer med isjas-nerven nå på tampen av svangerskapet, og håper på at det bare er babyen som ligger og klemmer på den, men jordmor sa jeg måtte være forsiktig med å bære barnet de første dagene etter fødselen i tilfelle det ikke ble bedre, siden høgre beinet plutselig "klapper" sammen og jeg kan falle.

Lurer på om noen vet noe om barnefar har rett til å være hjemme for å hjelpe til, med betaling, dersom jeg ikke klarer ta meg av barnet alene? :/

Må far isåfall bruke av fedrekvoten sin..?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139488936-noen-som-kan-svare-p%C3%A5-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke ta sorgene på forskudd.

Jeg har ikke hørt noe om det din jordmor har sagt selv om jeg har hat dette på slutten av begge mine svangerskap. Med en gang fødselen var over gikk isjasen også bort. Andre gangen tok det noen dager før alt var helt borte.

Mannen din har rett på 2 uker rett etter fødsel om han får lønn er opp til arbeidsgiveren hans.

Min har ikke fått dette og tok derfor 1 uke uten lønn første gangen og 2 uker ferie andre gangen.

Dersom man med legeerklæring kan dokumentere at mor er for syk til å ta seg av barnet kan mor bli sykemeldt og far få foreldrepenger (det forutsetter at far har opptjent rett til foreldrepenger).

Dersom far får foreldrepenger vil den permisjonen han tar ut "spise" av mor sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...