Gå til innhold

Uke 21 - kjenner liten babyaktivitet

Anbefalte innlegg

Jeg ankommer uke 22 på fredag, men likevel kjenner jeg bare noe bittesmå spark et par ganger daglig. Vet ikke om det er baby som er "slapp" eller om det skyldes forliggende morkake som jeg ikke har hatt tidligere.

Noen andre som kjenner liten babyaktivitet selv om de har passert uke 20?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139488580-uke-21-kjenner-liten-babyaktivitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke så veldig mye babyaktivitet enda...har termin 31 mai.

Jeg vet jeg har foranliggende morkake da og dette er helt anderledes enn forrige svangerskap hvor jeg kjente masse og veldig tydelig.

Jeg kjenner liv hver dag, men det er ofte svake spark jeg kjenner...og ikke så veldig mange ganger daglig heller:( Frustrerende og jeg håper det tar seg opp.

Sa de ikke noe om morkaka når du var på ul?

Takk for svar Hemmeline;o)

Ser jeg forklarte meg litt dårlig - jeg har forliggende morkake denne gangen som jeg ikke hadde med de tre forrige barna. Sitter jo helt rolig på kontoret opptil 8 timer hver dag foran skjerm, men kjenner veldig lite spark. Det er som du forklarer; få og svake spark. Håper det endrer seg ettersom barnet blir større og sterkere;o) Skal på ny UL uke 29 for å sjekke om morkaka har flyttet seg oppover. Jeg har termin 1. juni. Lykke til videre i svangerskapet ditt Hemmeline!

Jeg er i uke 22 med morkaka "normalt" plassert. Kjenner liv daglig, men styrken og hyppigheten varierer veldig! Jordmor sa det var normalt, og at så lenge jeg kjente liv hver dag var det nok foreløbig. Etter uke 26, eller hva det var, skal visst sparkene være sterkere og mer regelmessige. Husker faktisk ikke fra forrige gang, selv om det bare er to år siden. Har bare en forestilling om han sparket masse hele tiden, men det er ikke sikkert det var sånn..

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Jeg hadde foranliggende morkake sist og kjente veldig lite spark hele svangerskapet. Merket det godt da jeg ble lagt inn i uke 32 og lå med CTG, hørte masse spark på CTG, men kjente veldig få av dem.

Ble forløst ved hastekeisersnitt i uke 32+5 så vet ikke hvordan det evt. hadde vært på slutten.

Regner med at jeg da ville ha kjent mer siden babyen da var sterkere og dermed sparket hardere.

Jeg har ikke foranliggende morkake, kjenner bare litt småtteri hver dag, men vet når det er babyen og ikke. Hyppighet og styrke kommer ann på. er 18 uker i dag. Har hørt man etterhvert vil skjønne et mønster når barnet et aktivt eller ikke. Du kan jo prøve å ha en fast tid på døgnet du legger deg ned å slapper av. Hører på rolig musikk og tar litt på magen, hørt det skal hjelpe deg i å kjenne litt ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...