Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert om barnehagen hadde glemt bursdagen til barnet deres?

Anbefalte innlegg

Barnehagen glemte bursdagen til jenta mi som ble 4 år. Flagget hang ikke oppe sånn som det alltid gjør når noen har bursdag, og ingen gratulerte henne med dagen.

De hadde rett og slett glemt det.

Hvordan hadde dere reagert?

Fortsetter under...

tja - det kommer an på hvordan de selv hadde reagert når de oppdaget bommerten.. Sånt skjer - trist når jenta er 4 år og sikkert hadde gledet seg masse til den oppmerksomheten - så da syns jeg de burde lagt seg i selen for å gjøre det godt igjen overfor henne. Om de gjorde det så hadde jeg jo såklart latt det passere som et hendelig uhell hvis jeg ellers var fornøyd med barnehagen.

Det skjedde faktisk med meg også. Rett nok var det 2-års dagen hennes som skulle feires (hadde hatt bursdag i en langhelg, så dette var første barnehagedag etter), så hun fikk det ikke med seg selv. Det som irriterer meg var at jeg sa det til 2 av de ansatte på avdelingen, hun ene sa at "Ja, det skal jeg skrive opp i boken vår", så jeg regnet jo med at alt var i orden. Når vi kommer om morgenen er ikke flagget oppe, så vi lurer jo....heldigvis skjønte hun som var på jobb at de hadde driti seg ut (jeg stod i gangen med kake) og beklaget seg masse, gikk ut og hang opp flagget med en gang.

Ingen stor skade skjedd, i og med at de tok seg i det da vi leverte, men jeg ble mekitg irritert da jeg hadde gitt så klar beskjed flere ganger om at dagen hennes skulle feires den datoen!

Hehe. Trur dette har skjedd de fleste steder en eller annen gang. Da lillesøster ble 4 år i høst, så hang jeg selv opp flagget for dem. Dvs vi kommenterte at flagget manglet da vi kom i bhg, og da tok jeg det med ut når jeg skulle gå, og hang opp mens de så på i vinduet.

Ingen stor sak, så sant de ordner det når det blir minnet om.

huff - jeg må si jeg syns barnehagene er litt teite hvis de har laget en ordning der de skal henge opp et flagg ute hver gang et barn har bursdag jeg da.. da blir jo det noe barnet forventer og som raskt blir lagt merke til at er glemt - Iallfall om barnehagen er så stor som sønnen min sin så virker det fryktelig slitsomt å skulle fordele ansvar rundt å huske på å henge opp et flagg når et barn på en eller annen avdeling har bursdag.. Dessuten vil vel flagget henge oppe nesten konstant :P Men i små barnehager er det kanskje litt annerledes.

Datteren min har ikke hatt bursdag mens hun har gått i bhg enda, men skulle de glemme å henge opp flagget hadde jeg nok bare sagt det når vi kom, ville ikke gjort noe stort nummer ut av det!

I vår bhg har ikke foreldrene med kake eller noe, da ville det blitt kake hele tiden da, så det er bare en liten markering og ferdig med det, feiringen gjør vi hjemme med familie og venner.

Annonse

Kjempe trist synes jeg...en 4 åring har jo kjempe forventninger og gleder seg masse over at de har bursdag. Du kan tipse barnehagen din om en ting: lag et bursdagstre! Det har de i barnehagen til snuppa mi. Hvert barn har sitt eple på treet. I eplet har de bilde av seg selv med navn og dato når de er født. Og alle som har bursdag en lørdag, søndag, fridag ol de får feiret dagen sin dagen før eller etter.

jeg syntes det er et dilemma dette med flagg. det er faktisk flaggregler her i norge, og flagget skal ikke henge oppe før soloppgang, eller før klokken 09.00. alikevel ble en forelder sur når vi ikke hadde hengt det opp, selv om vi hadde jo husket på bursdagen og laget krone og slikt. Skal man overse norske regler i dette tilfellet??

Ja,da. På en (skrå) stang ut fra veggen på bhg er det bare å henge opp flagget, selv om kl er 7.45 og sola ikke har stått opp.

På en virkelig falggstang (type rett opp og mye høyere enn en voksen) ville jeg nok ikke flagget tidligere enn flagg-reglene tilsier.

dem hadde glemt og henge ut flagget på sønnen min sin 5 års dag ..det var selve dagen..han og pappaen gikk inn i barnehage og gutten spurte selv hvorfor flagget ikke hang ute.hun på jobb så å har du bursdag i dag det hadde vi glemt så gikk di sammen og hentet flagget og hang det ut ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...